ייסוג מהרכישה? סיידוף לוחץ על הבנקים להתערב במאבקי בזק

נציגי סיידוף צפויים לקיים היום פגישות עם הבנקים ולדרוש התערבות במאבקי השליטה בדירקטוריון בזק ■ הבנקים מצידם לא מתלהבים להתערב בסוגיה הרגישה הזו

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

נתי סיידוף לוחץ על הבנקים הנושים בקבוצת יורוקום להתערב משפטית במאבקי השליטה בדירקטוריון בזק. היום (א') צפויים נציגיו של סיידוף להיפגש עם נציגי הבנקים הנושים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי) על מנת להבהיר להם כי אם ליורוקום לא תהיה השפעה בדירקטוריון בזק, כפי שעולה מהאירועים האחרונים, סיידוף לא יבצע את הרכישה.

אין בכוונת נציגי סיידוף לבקש הנחה על מחיר העסקה המגלמת ליורוקום שווי של מעל מיליארד שקל. מבחינת סיידוף, מהות העסקה היא קבלת שליטה בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל - בזק. אם לאור מאבקי השליטה הנוכחיים בדירקטוריון, לא תוכל יורוקום למנות דירקטורים מטעמה, הרי שמבחינתו אין טעם לעסקה.

נזכיר גם כי דירקטוריון בזק החליט בשבוע שעבר להפחית את שיעור חלוקת הדיבידנד ל-70% מהרווח. גם זו אינה בשורה טובה מבחינת קבוצת סיידוף. יחד עם זאת, מדובר בהחלטה הפיכה, אם אכן הם יוכלו למנות נציגים בדירקטוריון לאחר שיקבלו לידיהם את השליטה בחברה.

בקרב הבנקים לא מתלהבים להתערב בסוגיה הנפיצה הזו, במיוחד לאור מעמדם - הנושים בקומה הרביעית בפירמידה שמעל בזק. מנכ"לית דיסקונט, לילך אשר-טופילסקי, התייחסה לנושא במסיבת עיתונאים שערך הבנק בשבוע שעבר ואמרה: "אנו לא מעורבים ולא נוקטים עמדה לגבי מבנה הדירקטוריון".

יחד עם זאת, אם נציגי סיידוף יפעילו לחצים ויבהירו כי ייסוגו מהעסקה, עשויים הבנקים לשנות את דעתם. אמנם ישנם מתעניינים נוספים ברכישת יורוקום, אבל גיבוש עסקה חדשה הוא משימה מורכבת וכרוכה בלא מעט סיכונים, במיוחד לאור הדרמות הנוכחיות בדירקטוריון בזק. לכן סביר שהבנקים יעשו ככל הניתן בכדי למנוע את פיצוץ העסקה עם סיידוף.

גם לוחות הזמנים דחוקים למדי - בית המשפט אמור לאשר את הסדר החוב ביורוקום ביום שלישי הבא, ועד אז תצטרך להתבהר התמונה בדבר מאבקי השליטה בחברת בזק וכמובן עמדת הבנקים בסוגיה.

קבוצת סיידוף מציעה לבנקים הזרמה של כ-475 מיליון שקל, וכן מתחייבת לפרוע חוב של 565 מיליון שקל (הנתונים כוללים את החוב לנושי יורוקום נדל"ן). בנוסף כולל ההסדר מנגנון אפסייד שעשוי להניב לבנקים פירעון של עד 400 מיליון שקל, אולם לא ברור מה הסיכוי שהבנקים אכן ייהנו מפירעון בסעיף זה. בסה"כ צפויים הבנקים לסיים את הסדר החוב ביורוקום עם מחיקת חוב של 400-500 מיליון שקל.