בן משה מעביר החזקותיו בתחנת הכוח IPM בעד 100 מיליון שקל

לפי אלון רבוע כחול, משקף סכום התמורה הטבה של יותר מ-40 מיליון שקל ביחס להערכה שהעניקה למניות המועברות שווי של כ-145 מיליון שקל

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

מוטי בן משה פועל להעברת החזקותיו הפרטיות בתחנת הכוח בבאר טוביה לחברת אלון רבוע כחול שבבעלותו, וזאת כחלק מההיערכות להסדר החוב בקבוצת אפריקה ישראל , במסגרתו צפויה בין היתר להימכר חברת אפריקה נכסים  לידי אלון רבוע כחול תמורת 1.4 מיליארד שקל.

אלון רבוע כחול עדכנה היום (ב') כי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה אישרו עסקה במסגרתה תעביר לה חברת אקסטרה הפרטית של בן משה את החזקותיה בחברת טריפל אם, החברה המחזיקה ב-84% ממניות חברת IPM, יזמית תחנת הכוח הפרטית הנמצאת בהקמה ואשר צפויה לפעול על בסיס גז טבעי.

מדובר ב-14.5% ממניות החברה טריפל אם שיועברו לאלון רבוע כחול תמורת 100 מיליון שקל שיונפקו לאקסטרה בשטר הון לא סחיר - סכום המשקף הטבה של יותר מ-40 מיליון שקל ביחס להערכת שווי שהעניקה לנתח המניות ערך של כ-145 מיליון שקל. באלון רבוע כחול מסבירים כי ההטבה ניתנה "עקב ביצוע העסקה על דרך של שטר הון חלף עסקת מזומן".

עוד מעדכנים באלון רבוע כחול כי העברת הנכס כנגד שטר ההון תיוצג בדוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה כנכס פיננסי בשווי הוגן דרך רווח והפסד, ומנגד שטר ההון יוצג במסגרת ההון העצמי. עוד עולה מהדיווח בנושא כי המניות המועברות משועבדות כיום לצד שלישי לצורך הבטחת תשלום עבורו, וכי עם ביצוע התשלום עבורו תהיה זכאית אקסטרה להחזר הלוואות בעלים של 16 מיליון דולר.

ההסדר מחכה לאישור ביהמ"ש

עסקה זו נרקמת לאחר שבדוחותיה השנתיים שפורסמו באחרונה דיווחה אלון רבוע כחול כי ככל שתתקבל הצעתה לרכישת אפריקה נכסים, חברת אקסטרה הפרטית של בן משה תעביר לצורך חיזוק ההון שלה נכסים בשווי שבין 200-300 מיליון שקל כנגד שטרי הון שתנפיק לה אלון רבוע כחול. עוד ציינו בעניין זה כי "ללא תלות בקבלת הצעת החברה בעניין אפריקה נכסים, בכוונתה של אקסטרה להזרים לחברה נכסים בשווי של עד 100 מיליון שקל כנגד שטר".

הסדר החוב של קבוצת אפריקה ישראל ממתין לאישור ביהמ"ש ועל פי תנאיו תרכוש אקסטרה את מלוא מניותיה של אפריקה ישראל תמורת הזרמת הון, כאשר המניות הקיימות שבידי לב לבייב, בעל השליטה הנוכחי, וציבור המשקיעים יתבטלו ויימחקו.

בעלי השליטה בתחנת הכוח IPM, שלאחרונה השלימה את הסגירה הפיננסית להקמת הפרויקט - הם חברת גלובל פאוור של אהוד בן ש"ך וניסן כספי, שהצטרפה בימים האחרונים למסחר בבורסה לאחר גיוס של כ-30 מיליון שקל, ולצידה קרן נוי ולאומי פרטנרס.

מלבד בן משה, עוד בין המחזיקים בתחנה נמנים יו"ר רשות ני"ע לשעבר, משה טרי; יו"ר חברת החשמל לשעבר, מוטי פרידמן; יצחק מירילשווילי (באמצעות קרן יסודות) ומייסדי הפרויקט, ובהם הח"כ לשעבר חגי מרום, יואב סרנה, מוריס סבג וכן משקיעים פרטיים מארה"ב.