אייס ונמלי ישראל בדרך לגיוסי הון וחוב בבורסה בתל אביב

חברת נמלי ישראל תנסה לגייס אג"ח בהיקף של 2.7 מיליארד שקל - וזכתה לדירוג גבוה • רשת אייס פרסמה טיוטת תשקיף לגיוס 100 מיליון שקל לפי שווי של 300-350 מיליון שקל

רשת אייס/ צילוןם בר-אל
רשת אייס/ צילוןם בר-אל

חברת נמלי ישראל בדרך לבורסה. החברה פרסמה הבוקר (ב') טיוטת תשקיף ראשונית ומצגת לקראת הנפקת אג"ח בהיקף של עד 2.7 מיליארד שקל.

מדוחות החברה, האחראית על תפעול הנמלים בחיפה, אשדוד ואילת, עולה כי הכנסותיה גדלו אשתקד, לעומת 2016, בכ-10.2% לרמה של 937 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה קפץ ב-46% ועמד על 564 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשמה צמיחה של 46% ברווח הנקי שהגיע לכ-361 מיליון שקל בשנה שעברה. ההון העצמי של החברה עומד על כ-7.5 מיליארד שקל.

מהמצגת שפרסמה החברה עולה כי בשלוש השנים הקרובות (2018 עד 2020) צפויה ירידה של 6%-9% בהכנסות עקב הוזלה בתעריפי הנמלים אולם עם תחילת הפעלתם של שני הנמלים הנבנים כיום, בחיפה ובאשדוד, בשנת 2021, צפויות הכנסותיה לגדול ב-15%-20% לרמה של יותר ממיליארד שקל בשנה.

בחברת S&P מעלות העניקו לאג"ח דירוג AAA ובחברת מידרוג העניקו לאג"ח המונפק דירוג של Aa1 באופק יציב (לעומת אופק שלילי בעבר). במידרוג מציינים כי "שינוי אופק הדירוג נובע בעיקר, ממתווה המימון המעודכן, תוך הקטנת היקף החוב הפיננסי אשר הוביל לעדכון תרחיש הבסיס, לרבות שיפור ביחסי הכיסוי ובגמישות הפיננסית של החברה. בנוסף, נכון למועד הדוח, הסכם העקרונות בקשר עם רשת ביטחון לתשלומי פרמיה ולמימון תשתיות נמליות לא הבשיל לכדי הסכם מחייב".

במקביל פרסמה חברת אייס, המפעילה רשת חנויות בתחום מוצרים לשדרוג ותחזוקת הבית, החצר והרכב, טיוטת תשקיף והחלה בסבב מצגות ("רוד שואו" ) בקרב הגופים המוסדיים בישראל לקראת הנפקה ראשונית של מניות בבורסה של תל אביב. החברה מתכננת לגייס כ-100 מיליון שקל לפי שווי של 300-350 מיליון שקל "לפני הכסף".

בחברה מציינים כי תמורת ההנפקה תשמש לשיפור בסיס ההון ולפירעון הלוואות, באופן שיאפשר לחברה לבצע השקעות בצמיחה, לרבות בדרך של רכישות סינרגטיות.

לחברה חוב בנקאי בהיקף של 36 מיליון שקל ועוד 43 מיליון שקל חוב כהלוואות בעלים. מנגד, יש לאייס בקופתה מזומנים בהיקף 59 מיליון שקל.

ל-ACE, המעסיקה כ-900 עובדים, מחזור מכירות של כ-580 מיליון שקל, EBITDA של כ-42 מיליון שקל, המהווה כ-7% מסך ההכנסות, ורווח נקי כ-24 מיליון שקל בשנה שעברה. החברה דיווחה ב-2017 על גידול של כ-4.7% בפדיון, ושל כ-3.8% בפדיון חנויות זהות. בעקבות התמקדות ההנהלה ברווחיות, סגירת סניפים מפסידים ומהלכי התייעלות שונים, הרווח הנקי גדל בשנתיים האחרונות בכ-70%.

בעלת השליטה בחברה היא קרן קדמה קפיטל, שהשלימה במרץ 2017 את רכישת החברה מידי אלקטרה מוצרי צריכה, בתמורה לסך במזומן של 145 מיליון שקל ( לפי שווי עסקה של כ-190 מיליון שקל). אורי עינן, אחד משלושת השותפים המייסדים של קרן קדמה משמש כיו"ר דירקטוריון החברה.