אמזון וטסלה מדורגות בין מקומות העבודה המסוכנים בארה"ב

דוח שפורסם בארה"ב חושף ששיעור הפציעות במפעליה של טסלה גבוה ב-31% מהממוצע בענף הרכב • באמזון שוקלים שימוש בצמידים אלקטרוניים לניטור סטייה של העובדים מלוח זמני העבודה הנוקשים

מפעל טסלה / צילום: רויטרס
מפעל טסלה / צילום: רויטרס

אמזון וטסלה נכללו בדו"ח שפרסם ארגון "המועצה הלאומית לבטיחות ובריאות בעבודה" המביא רשימה של מקומות העבודה המסוכנים ביותר בארה"ב. הדו"ח נוגע לתנאי העבודה במפעלים ומחסנים. שתי חברות הטכנולוגיה הגיעו לרשימה בשל דיווחים גבוהים מהממוצע על פציעות, סיכונים מיותרים בעבודה וחוסר נכונות להתייחס לדאגות העובדים בנושא.

צוין בדו"ח כי שבעה עובדי מחסן באמזון מתו מאז 2013, ושהדרישה מהעובדים לעמוד בקצב ההזמנות המהיר מובילה לתנאי עבודה קשים. עוד הדו"ח מציין כי החברה בוחנת צמידים שיוכלו לנטר אפילו את הסטייה הקלה ביותר מלוח זמני העבודה הקשיחים, ואף נכתב בו כי מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הוא האיש העשיר בעולם והונו תלוי בין היתר בקצב העבודה הקדחתני ובניטור אחרי העובדים. הדו"ח הצביע גם על פעולותיה של אמזון לקבלת הטבות מס ממדינות שלהוטות שהחברה תקים בהם את משרדיה החדשים, ומתאר אותן כמדאיגות.

לגבי טסלה, הדו"ח פירט כי שיעור הפציעות במפעלי החברה היה גבוה ב-31% מהממוצע בתעשיית הרכב ב-2016, ושיעור הפציעות הקשות היה גבוה ב-83%. בנוסף, תוארו הפרות של תקנות בטיחות ממשלתיות ע"י החברה, וצוטט תחקיר של אתר החדשות Reveal שקבע כי הירידה שחלה בשיעור הפציעות בטסלה נובעת מדיווח לא מדויק מצד החברה ולא מסביבה בטוחה יותר.

דובר מטעם טסלה הגיב לאתר גיזמודו על פרסום הדו"ח והתייחס לפוסט בבלוג החברה שהכחיש את ממצאי התחקיר של Reveal וציין שיפורים שונים שהחברה עשתה למען בטיחות עובדיה. בפוסט אף נכתב כי טסלה מקווה להציע את ה"תנאים הבטוחים ביותר בכדור הארץ". אמזון לא השיבה לבקשות לתגובה.