גן יבנה: קרקע המיועדת לדיור מוגן נרכשה ב-28 מיליון שקל

מדובר במכרז של רשות מקרקעי ישראל בו זכתה חברת צרפתי שמעון, שהייתה המתמודדת היחידה • סכום הרכישה כולל גם את פיתוח הקרקע • זו הפעם הראשונה שהחברה נכנסת לתחום הדיור המוגן, ועפ"י הסמנכ"לית, הסיבה לכך היא היעדר שיווק קרקע שלא במסגרת מחיר למשתכן

גן יבנה / צילום: איל יצהר
גן יבנה / צילום: איל יצהר

חברת צרפתי שמעון זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכישת קרקע בשטח של 11.5 דונם בגן יבנה תמורת כ-28.6 מיליון שקל כולל פיתוח. הקרקע מיועדת למבנה לדיור מוגן עם זכויות לבניית 240 יחידות דיור. החברה הייתה היחידה הגישה הצעה במכרז. ההצעה בעבור הקרקע לבדה עמדה על 7.2 מיליון שקל לא כולל מע"מ, כאשר השומה של רמ"י למגרש עמדה על פי המכרז על 8.8 מיליון שקל.

מרמ"י נמסר כי: "בסמוך לדיור המוגן יוספו מערכת דרכים, מערכת שבילי אופניים וצירים להולכי רגל לשימוש תושבי השכונה המתוכננת ולקשר נגישות אל האזורים הוותיקים של היישוב".

לדברי ורד צרפתי, סמנכ"לית חברת צרפתי שמעון, הסיבה לכך שהחברה החליטה להיכנס לתחום הדיור המוגן נעוצה בין היתר במיעוט שיווקי קרקע 'רגילים' (שאינם במסגרת מחיר למשתכן) על ידי המדינה. "המהלך הזה הוא חלק מהאסטרטגיה של החברה להיכנס לתחומים חדשים מעבר לנדל"ן למגורים, וזאת בהמשך למדיניות הממשלה לשווק קרקעות רק במסגרת מחיר למשתכן ולהפסיק לשווק קרקעות למגורים לשוק החופשי. כחלק מחשיבה לטווח ארוך החלטנו לנתב את ההון של החברה לתחומי בנייה נוספים, ואנו בוחנים הזדמנויות בתחומי הדיור להשכרה, נדל"ן מניב ועוד". לפני כחודשיים נכנסה החברה גם לתחום הנדל"ן המניב עם רכישת קרקע במסגרת מכרז של רמ"י בפארק העסקים אגמים בראשון-לציון. על קרקע זו מתכננת החברה להקים שני בניינים בני 7 ו-8 קומות, בהיקף 34 אלף מ"ר למשרדים ומסחר.