אתיופיאן איירליינס מציעה טיסה מת"א להודו בכ-500 דולר

מדובר בטיסה עם עצירה של כשעה וחצי באדיס אבבה, כאשר המסע מת"א עד לדלהי יימשך פחות מ-13 שעות, ובחזור משך הטיסה לת"א הוא כ-14 שעות

הודו על הכוונת? בעקבות כניסתה של אייר אינדיה, שהחלה להפעיל קווים מתל-אביב לדלהי (במסלול מקוצר מעל שמי ערב הסעודית), בזו אחר זו מפרסמות חברות התעופה תעריפים מוזלים בטיסות להודו גם עם עצירה בדרך. האם הם מצליחים להוות תחרות לתעריפים שמציעה אייר אינדיה?

הבוקר (ב') פרסמה אתיופיאן איירליינס מבצע הקובע מחיר המתחיל ב-461 דולר לטיסה להודו עם עצירה של כשעה וחצי באדיס אבבה (כולל כבודה במשקל של 40 ק"ג).

מבדיקת "גלובס" של מספר מועדים עלה כי טיסות הלוך ושוב עולות בפועל כ-500 דולר - עדיין מדובר במחיר אטרקטיבי בהחלט. יודגש כי מדובר במבצע התקף למזמינים עד סוף חודש יוני (לטיסות שמועדן לא מוגבל, אלא מספר המושבים המוזלים בהן מוגבל).

המסע מתל-אביב יימשך פחות מ-13 שעות עד לדלהי, ובחזור משך הטיסה לתל-אביב הוא כ-14 שעות. אתיופיאן אירליינס מציעה שתי טיסות יומיות מתל-אביב לאדיס אבבה: טיסה בוקר וטיסת לילה מאוחרת.

בנוסף, החברה איסלנדית WOW, שחרטה על דגלה טיסות לואו קוסט במסלולים טראנס-אטלנטיים (לארה"ב ולקנדה), מתרחבת עם אג'נדה זו גם למזרח הרחוק, עם השקת קו שיפעל מרייקוויק, בירת איסלנד, לדלהי שבהודו. הקו החדש יחל לפעול ב-5 בדצמבר במטוסי איירבוס A330 ניאו. המחירים מאיסלנד להודו יתחילו ב-200 דולר לכיוון לנוסע (ללא תוספת של מזוודות וכדומה) - כלומר למחיר הזה יש להוסיף את הטיסה מתל-אביב.

המסלול הזה פחות אטרקטיבי לנוסעים הישראלים גם בהיבט המחיר וגם בהיבט משך הטיסה: משך הטיסה מאיסלנד להודו צפוי להימשך כ-10 שעות. טיסה בתל-אביב לאיסלנד אורכת כ-7 שעות, ןמכאן שהבשורה מיועדת יותר לנוסעים מארה"ב בדרך להודו. טיסות WOW air מתל-אביב פועלות בתדירות של 3 פעמים בשבוע.

טיסות להודו דרך יעדי ביניים מוצעות דרך כמה חברות, בהן טורקיש איירליינס, אוזבקיסטן אירווייז, אירופלוט ועוד - טיסות כאלה אפשר למצוא (לשם הדוגמה לטיסה לסוף חודש מאי) במחיר של כ-700 דולר, כשטיסה ישירה של אייר אינדיה מתל-אביב לדלהי, שאורכת 7 שעות בממוצע לכיוון, עולה כ-650 דולר.

באשר למבצע שמציעה אתיופיאן איירליינס, נשאלת השאלה (כמו בכל טיסת קונקשן) האם העצירה משתלמת. מדובר כאמור בחיסכון של כ-150 דולר לנוסע - חיסכון שהוא לא מבוטל, בעיקר כשמדובר בנסיעה משפחתית - כאשר יש לזכור כי מדובר בקונקשן הכולל שעות המתנה סבירות. מצד שני, קיצור המסע בחצי מהזמן גם הוא שיקול מפתה.

כך או כך, התחרות מטבעה - בעיקר בעולם התעופה - פועלת לטובת הנוסעים, שעליהם מוטל לערוך השוואות ולהיפתח גם לטיסות הכוללות עצירה ביעד ביניים.