ג'יפ, לקסוס וסיטרואן: מתקפת דגמי הפנאי בשוק הרכב ממשיכה

סיטרואן משיקה רכב פנאי קומפקטי אופנתי, ג'יפ משיקה רכב ביניים עם יכולת שטח, ולקסוס מציעה פאר למשפחות מורחבות

חברת סיטרואן השיקה אתמול (א') בישראל את רכב הפנאי החדש "C3 איירקרוס". הרכב מיועד להתחרות בפלח הכלים הקומפקטיים מול דגמים כמו סיאט ארונה וסוזקי ויטארה והוא גבוה ב-15 סנטימטרים מה-C3 עליו הוא מבוסס. הרכב מגיע לארץ עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק 110 כ"ס ותיבת הילוכים בת 6 מהירויות והוא יוצע בכמה רמות גימור כאשר כבר בגרסת הבסיס יש חבילת בטיחות אקטיבית בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ועוד. המחיר מתחיל בכ-122 אלף שקל ומגיע עד 127 אלף לדגם המאובזר ביותר.

חברת לקסוס החלה בשיווק גרסת ה-7 מקומות הארוכה של רכב הפנאי-פאר לקסוס RX. הרכב ארוך 11 סנטימטרים מהגרסה הרגילה ומתאפיין בעיצוב שונה של החלק האחורי. הוא כולל שלוש שורות מושבים כאשר השלישית מתקפלת חשמלית ומצויד במערכת ההנעה ההיברידית של דגם ה-RX450H עם שילוב בין מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר לשני מנועים חשמליים, שמייצרים הספק משולב של 313 כ"ס והנעה לכל הגלגלים. הרכב מצויד בכל מערכות המולטימדיה והבטיחות האקטיבית העדכניות של לקסוס ובתא נוסעים מפואר ומחירו מתחיל ב -498 אלף שקל.

ואילו חברת סמל"ת השיקה היום בישראל את הדור החדש של רכב הפנאי ג'יפ "קומפאס". הרכב, שאורכו כ-4.4 מ' ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.64 מ' ועל מרווח גחון גבוה ומציע בכל הגרסאות מערכות בטיחות אקטיביות מדור אחרון, כולל בלימה אוטונומית ושיוט אקטיבי. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת הנעה כפולה עם תכנות אלקטרוני לתנאי שטח שונים. המנוע התקני הוא 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 170 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית בת 9 מהירויות. המחיר מתחיל ב-199 אלף שקל ומגיע עד כ-230 אלף בהתאם לרמת האבזור.