נמרוד ספיר ויפעת פוגל מועמדים לאיגוד בתי ההשקעות

איגוד בתי ההשקעות משמש את בתי ההשקעות הפועלים בתחומי החיסכון לטווח ארוך, בניסיון לפעול באינטרסים משותפים מול הרגולציה והכנסת

המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson
המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson

המרוץ לבחירת מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות מתקרב לרגע השיא. ועדת האיתור של ראשי שלושה מבתי ההשקעות המובילים בשוק צפויה להכריז בקרוב על זהותו של מי שיחליף את יוליה מרוז, שהודיעה על פרישה מהתפקיד. ל"גלובס" נודע כי לפי שעה, יש כשלושה מועמדים מובילים לתפקיד, ובהם עו"ד נמרוד ספיר, שעובד במשרד עורכי דין מוביל ובעבר היה יועץ לשר האוצר, יובל שטייניץ, ועו"ד יפעת פוגל, שעבדה בעבר בבית ההשקעות אקסלנס.

ניסיונו של עו"ד ספיר (35) כולל עבודה במשרד עוה"ד גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', לצד עו"ד דוד חודק, כשהוא עוסק בתחומי שוק ההון, מיזוגים ורכישות וגם נדל"ן; ובמשרד האוצר בתפקיד יועץ כלכלי בכיר לשר, הוא היה מעורב במהלכים שהוביל אגף שוק ההון, שהפך ברבות השנים לרשות שוק ההון, ונחשב למועמד מוביל לתפקיד. לצדו, ככל הידוע, יש עוד כמה מתחרים ומתחרות.

עוד נודע כי לתפקיד מועמדת גם יפעת פוגל, לשעבר סמנכ"ל רגולציה, יועצת משפטית ומזכירת החברה בבית ההשקעות אקסלנס. בעבר היא עבדה גם כן במשרד עורכי דין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי גרינברג ושות', ובמשרד אשר חלד ושות', והייתה עו"ד בפרקליטות הצבאית. פוגל שימשה כחברת הנהלה באקסלנס, שם היא הקימה וניהלה את המחלקה המשפטית-רגולציה, והיתה אחראית גם על מערך האכיפה וניהול סיכונים בבית ההשקעות.

על פי הערכות בשוק, לפי שעה, שלושה מועמדים בולטים מעל השאר. מי שמוביל את ועדת האיתור למינוי מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות, הוא היו"ר אילן רביב, שמכהן כמנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש.

איגוד בתי ההשקעות, שהוקם לפני כמה שנים, משמש את בתי ההשקעות הפועלים בתחומי החיסכון לטווח ארוך, בניסיון לפעול באינטרסים משותפים למול הרגולציה והכנסת, בדומה לאיגוד הבנקים ואיגוד חברות הביטוח. לאורך השנים האיגוד ריכז את הפעילות ליצירת קופות הגמל להשקעה וגם נגד הקצאת האג"ח המיועדות רק לקרנות הפנסיה החדשות המקיפות. חלק משמעותי מעבודת האיגוד היא מול רשות שוק ההון וועדת הכספים בכנסת.