תוכנית גיוס התרומות של הטכניון: 1.8 מיליארד דולר בעשור

הטכניון כבר גייס 40% מהסכום בארבע השנים האחרונות • נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא: עלינו להשקיע סכומים גדולים בתשתיות מחקר ובגיוס חברי סגל חדשים

קמפוס הטכניון / צילום: משה מילנר לעמ
קמפוס הטכניון / צילום: משה מילנר לעמ

הטכניון הכריז היום על קמפיין לגיוס תרומות בסכום כולל של 1.8 מיליארד דולר עד שנת 2024. למעשה הקמפיין כבר התחיל ועד כה גוייסו 40% מהסכום בארבע שנים. מהטכניון נמסר כי הכסף מיועד לקמפוס בישראל, ולא לקמפוסים של הטכניון בעולם. הם הוסיפו גם כי השקת קמפיין באופן שקט מקובלת באוניברסיטאות המובילות בעולם, שנוהגות לחשוף אותו לציבור לאחת הבטחת שליש מסכום היעד.

בטכניון ציינו כי בשני העשורים האחרונים הם התמקדו בהקמת מרכזי מצוינות רב-תחומיים בנושאים כגון ננוטכנולוגיה, אנרגיה בת קיימא, הנדסה ומדעי החיים, מערכות אוטונומיות וחקר הסרטן. "עלינו להשקיע סכומים גדולים בתשתיות המחקר של מרכזים אלה ובגיוסם של חברי סגל חדשים, שכן רק כך נוכל לעגן ולהעמיק את מנהיגותנו בתחום הטכנולוגי-מדעי", מסר נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, בהודעה לעיתונות.

"עלינו להמשיך במאמצינו לגייס סגל חדש ולהגדיל בשש השנים הקרובות את מספר חברי הסגל מ-570 ל-620. עלינו להתאים את עצמנו למהפכה התעשייתית הרביעית, היא המהפכה הדיגיטלית, ולשם כך עלינו להעמיק בתחומים רבים ובהם בינה מלאכותית, הגנת סייבר, אנרגיה מתחדשת, פיתוח סביבתי ומדע והנדסה קוונטיים".

לדברי נשיא הטכניון, "הקמפיין הנוכחי הוא קמפיין גלובלי במהותו לא רק מעצם מעורבותן של אגודות הידידים של הטכניון ברחבי העולם, אלא גם בהשלכותיו הגלובליות על האנושות כולה. מדובר בשיפור איכות הקרקע, המים והאוויר, פיתוח מקורות אנרגיה נקיים ומתחדשים, סיוע טכנולוגי למדינות מתפתחות, פריצות דרך בטיפול בסרטן ועוד".