העליון יקיים דיון נוסף לגבי פירוט שיחות נתניהו עם אדלסון ורגב

לפני כשנה קבע ביהמ"ש העליון כי רה"מ יעביר לעיתונאי רביב דרוקר את פירוט מועדי שיחותיו עם בעלי "ישראל היום" ועם עורכו הראשי דאז • עם העברת החומרים ביקש נתניהו כי ביהמ"ש יקיים דיון עקרוני בסוגיה, וכעת נקבע כי דיון כזה יתקיים בפני הרכב של 7 שופטים

רביב דרוקר, עיתונאי "המקור" / צילום: תמר מצפי
רביב דרוקר, עיתונאי "המקור" / צילום: תמר מצפי

בית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בפסק הדין שבו נקבע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעביר את פירוט שיחותיו עם שלדון אדלסון ועמוס רגב, לעיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר - כך קבע היום (א') המשנה לנשיאת העליון, השופט חנן מלצר. הדיון הנוסף ייערך בפני הרכב של 7 שופטים.

כזכור, לפני קרוב לשנה, באוגוסט 2017, קבעו שלושת שופטי העליון, מני מזוז אורי שהם וניל הנדל, כי על ראש הממשלה להעביר לדרוקר תיעוד מועדי שיחות הטלפון שנערכו בינו לבין בעלי העיתון "ישראל היום", אדלסון, והעורך הראשי שלו דאז, רגב, ב-3 השנים שבין פברואר 2012 לפברואר 2015. בבקשה, שהוגשה בהתאם לחוק חופש המידע, נדרשו פרטים אודות תאריך כל שיחה, השעה שבה התקיימה והזמן שנמשכה.

נתניהו התמהמה בתחילה מעט עם העברת הנתונים בהתאם להחלטת בית המשפט, אך בהמשך העביר אותם תוך שציין כי בכוונתו לבקש קיום של דיון עקרוני בסוגיה שבה הכריעו השופטים. בהמשך אכן פנה נתניהו באמצעות עורכי דינו האישיים, יעקב וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר, בבקשה לקיים דיון נוסף, וכעת, כאמור, נקבע כי דיון כזה יתקיים.

מפירוט השיחות שהעביר נתניהו עלה כי הקשר שלו עם שני ראשי העיתון "ישראל היום" הנחשב מקורב אליו היה אינטנסיבי, וכי כל אחד מהם קיים איתו בממוצע כמה עשרות שיחות בשנה, בתקופה הרלוונטית.