קפה רותח נשפך על תינוקת בבית קפה - מה הפיצוי שנקבע?

התובעת טענה כי מאחר שכוס הקפה הונחה ע"י המלצרית בסמוך מאוד לתינוקת ובאופן שאפשר לה להגיע אליו ולגעת בו, נשפך עליה הקפה החם מיד לאחר מכן וגרם לכוויה בגופה • נציג קפה גרג טען כי כוס הקפה נשפכה באשמת האם • מה פסק בית המשפט?

קפה גרג תפצה ב-3,500 שקל לקוחה שקפה רותח נשפך על ביתה התינוקת - כך פסק בית משפט לתביעות קטנות בחדרה.

הסיפור התרחש ביוני 2017, כאשר התובעת הגיעה אל סניף של קפה גרג בקניון "לב" בחדרה, ביחד עם אמה ושני ילדיה הפעוטים - בנה בן ה-3 ובתה התינוקת שהייתה אז בת 10 חודשים. לאחר שהתיישבו לצד אחד מהשולחנות בבית הקפה, והתובעת הושיבה את בתה התינוקת בכיסא מתאים שהוצמד אל השולחן, הגיעה אליהן אחת מהמלצריות במקום והניחה על השולחן שתי כוסות של שתייה קרה לילדים וספל קפה חם שהוזמן על-ידי התובעת.

לטענת התובעת, מאחר שכוס הקפה הונחה על-ידי המלצרית בסמוך מאוד לתינוקת ובאופן שאפשר לה להגיע אליו ולגעת בו, נשפך עליה הקפה החם מיד לאחר מכן וגרם לכוויה בגופה.

התובעת טוענת כי צוות בית הקפה לא הושיט עזרה ולא הגיב למהומה שנגרמה עקב בכי הילדים והאם, ורק אחרי שעוברת אורח סייעה למשפחה בקנייה של אלוורה בסניף פארם הסמוך, הגישה להם מלצרית משחה להרגעה.

נציג בית הקפה שהגיע לדיון טען כי כוס הקפה נשפכה באשמת האם, שבטעות הפילה את הכוס שהונחה על השולחן. עוד טען אותו נציג כי ההתנהלות המתוארת של הצוות שנכח בבית הקפה "לא יכולה להיות", וכי "מיד הוגשה להם משחה נגד כוויות" - יש לציין כי אותו נציג לא נכח במקום בעת האירוע.

בית המשפט בחר לקבל את גרסת התובעת ואמה, תוך ביקורת על הימנעות קפה גרג מהבאת העדים הרלוונטיים לדיון (בתואנה כי שתי המלצריות שנכחו באותה משמרת שהו באותה העת בלימודים).

גובה הפיצוי שנפסק עמד על 3,000 שקל בגין הכאב והסבל שנגרמו לתינוקת (שלא נותרו בגופה סימני כוויה) ותוספת של 500 שקל כהוצאות משפט (ת"ק 6795-07-17).