לא מוגזמת: פשרה בתביעת ההעתקה של מיסמס נגד פוקס

גרינברג, שהשיק ליין חולצות עם משפט שנון בעברית מנוקדת תחת המותג mismas, תבע את פוקס שהוציאה ליין חולצות כמעט זהה • לפי הפשרה, פוקס לא תזמין חולצות נוספות הדומות לאלה של גרינברג, ואם תייצר חולצות נוספות כאלה, תחויב להוסיף להן כיתוב בולט המבהיר כי מדובר בחולצות של פוקס

חולצות mismas - מתוף פרופיל הפייסבוק של עידו גרינברג
חולצות mismas - מתוף פרופיל הפייסבוק של עידו גרינברג

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דן אתמול (א') בבקשה למתן צו מניעה זמני שהגיש עידו גרינברג, בעל מותג האינסטגרם mismas, נגד רשת האופנה פוקס. בתום הדיון הצדדים הגיעו לפשרה במחלוקת שביניהם. 

גרינברג, העוסק ביומיום בעריכה והפקה טלוויזיונית, הוציא לפני חודשים ספורים ליין חולצות עליהן מודפס משפט שנון בעברית מנוקדת, אותן הוא שייך לפרופיל האינסטגרם הפרטי שלו. ליין זה הפך במהרה לטרנד, אותו ניסו לחקות גם שחקנים גדולים מגרינברג, בהם למשל רשת פוקס. האחרונים הוציאו ליין חולצות כמעט זהה הכולל משפטים דומים, מהם נעדר סמל המותג mismas שעיטר את הליין המקורי. בנוסף, חולצות אלה נמכרו ברשת פוקס במחיר הנמוך בכ-50% פחות מאלה של גרינברג (60 שקל לעומת 119 שקל). 

מתוף פרופיל הפייסבוק של עידו גרינברג - mismas
 מתוף פרופיל הפייסבוק של עידו גרינברג - mismas

גרינברג יוצג בהליך על-ידי עורכי הדין שמוליק קסוטו, דוד יצחק וג'יין קרמזה גבאי ממשרד קסוטו ושות'. הצדדים הסכימו להצעת הפשרה, ולפיכך נקבע כי פוקס אינה רשאית להזמין חולצות נוספות הדומות לחולצותיו של גרינברג, וכי אם תבקש לייצר חולצות נוספות כאלה, היא תהיה חייבת להוסיף בצד הקדמי של החולצות ובגדול כיתוב המבהיר כי מדובר בחולצות של פוקס (בגודל שלא יפחת מ-6 ס"מ), באופן שיבדל חולצות אלה מחולצותיו של גרינברג.

מפוקס נמסר בתגובה כי: "דיון בתביעה של mismas נגד חברת פוקס הסתיים, התביעה נגד פוקס הוסרה. פוקס פועלת על-פי חוק ותמשיך לפעול על-פיו לרבות בכל הנוגע להקפדה על זכויות היוצרים. הבקשה לצו מניעה לא התקבלה, ולא נפסקו לתובע פיצויים כלשהם. פוקס יכולה להמשיך ולמכור את המלאי הקיים של החולצות שברשותה, וביחס למלאי חדש, פוקס תשלב את הלוגו שלה".

באי-כוחו של גרינברג התייחסו לתגובת פוקס והוסיפו כי "אשר לשמועות כאילו בית המשפט לא התרשם מטענותיו של גרינברג והמליץ לו למשוך את התביעה - מדובר בשטות מוחלטת שרחוקה מרחק רב מהמציאות, והראיה הטובה ביותר היא האיסור שהוטל על פוקס להזמין מלאי חולצות חדש ללא שהיא מוסיפה להם את אותו סימן שמבהיר כי מדובר בחולצות של פוקס. הרי אם שמועות אלה היו נכונות, ואילו בית המשפט היה סבור כי אין לגרינברג עילת תביעה, איך הדבר מתיישב עם העובדה שדווקא פוקס הוגבלה בעיצוב החולצות העתידיות שלה? התשובה ברורה: בית המשפט סבר כי פוקס אינה יכולה להמשיך בהעתקת חולצותיו של גרינברג".