כחלון צופה: בחירות במארס; "לא עושים מלחמה על עפיפונים"

שר האוצר על המאבק מול תנובה: "לא יכול נפשית לחתום על עליית מחירי החלב"

שר האוצר, משה כחלון, אמר הערב: "אני במאבק מול תנובה, ובדרך לבג"ץ יש דרישה ממני לחתום על העלאת מחירי החלב. אני לא יכול נפשית לחתום על עליית מחירי החלב, גם אם אומרים לי ש-3% זה לא הרבה״. את הדברים אמר השר כחלון בריאיון ל"פגוש את העיתונות".

תנובה וטרה עתרו בימים האחרונים לבג"ץ על מנת שזה יורה לשר האוצר לחתום על העלאת מחירי החלב. העתירה מגיעה בעקבות עלייה של מחיר החלב הגולמי, ולאחר ששר האוצר סירב לחתום עד כה על העלאת המחירים. חתימתו של השר נדרשת לאור העובדה שמדובר במחירים מפוקחים.

כחלון נשאל על יוקר המחיה הגבוה בישראל, ואמר: "מאז שאני שר האוצר מחירי הדיור נעצרו ועצרו, יוקר המחיה ירד ואי השוויון מצטמצם לפי מדדים בינלאומיים". כחלון נשאל על האטת הבנייה בידי קבלנים ואמר: "בעבר קבלנים קיבלו קרקעות, היה ספסור בקרקע. עצרתי את זה, לכן הם פועלים נגדי ואני פותר את זה. הם מענישים את הזוגות הצעירים"״.

בתגובה לשאלה על טרור העפיפונים, אמר שר האוצר: "זה כואב, צורם, פוגע. יש 100 תביעות והחקלאים מקבלים. יש תגובה הולמת של צה״ל, יש הרבה אנשים שמנסים לדחוף אותנו למלחמה. אני לא אצביע על יציאה למלחמה על עפיפוני תבערה, כי זה לא עולה לנו בחיי אדם. למלחמה יוצאים רק כשאין ברירה. במלחמה נהרגים חיילים, לא כל כל שבר שמשפיל אותנו יוצאים למלחמה".

בהתייחס למצבו בסקרים אמר כחלון: "הציבור כבר מבין את הישגי כולנו, אבל אכן בסקרים עדיין לא רואים את זה, אני בטוח שזה ישתנה. אני מניח שהבחירות יהיו במארס 2019".