מניית MTS טסה ב-146% במחזור, גבוה פי 145 מהממוצע היומי

מחזור המסחר ב-MTS שמוביל חיים מר כלל מספר מניות גבוה מהון המניות הרשום שלה • ייתכן שגם כאן הסיבה היא מסחר אלגוריתמי

חיים מר/ צילום: תמר מצפי
חיים מר/ צילום: תמר מצפי

לפני שלושה שבועות החלה מניית אביליטי  הישראלית לנסוק במסחר בוול סטריט ללא כל סיבה נראית לעין, כשבמשך ימים ספורים המניה זינקה ב-456% במחזורי מסחר עצומים. לאחר מכן המניה נחלשה, אך היא עדיין נסחרת ברמות גבוהות ב-200% מאלה של טרום הזינוק.

האם המקרה חוזר על עצמו בחברה ישראלית קטנה נוספת? במסחר אתמול בוול סטריט, מניית MTS  טסה ב-146% במחזור מסחר שגבוה פי 145 מהמחזור היומי הממוצע במניה. למעשה, מחזור המסחר כלל מספר מניות גבוה מהון המניות הרשום של MTS, כך שתיאורטית, כל מניה של החברה החליפה אתמול ידיים יותר מ-4 פעמים. במקרה של אביליטי, ההערכות היו שמדובר במסחר אלגוריתמי, וייתכן שזה המקרה גם ב-MTS, משום שלא הייתה כל סיבה ברורה אחרת לזינוק מסוג זה.

MTS (בשמה המלא - מר טלמנג'מנט), שמוביל חיים מר, מתמקדת בתחום פתרונות התוכנה לחברות תקשורת, ועסקה בשנים האחרונות גם בתחום המוניטיזציה של תוכן עבור בעלי אתרים ופרסום בווידאו, אך לאחרונה הודיעה על מכירת הפעילות הזו. החברה נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק (בדומה לאביליטי), ולאחר העלייה החדה במניה אתמול, שווי השוק שלה הוא 8.5 מיליון דולר.

הדיווחים האחרונים - מיוני

כאמור, המסחר אתמול התקיים ללא כל דיווח מצד החברה ברקע. הדיווחים האחרונים מצד MTS פורסמו בסוף חודש יוני. אחד מהם היה תוכנית עליה דיווחה החברה במטרה שתוכל לחזור ולעמוד בתנאי הסף להמשך המסחר בנאסד"ק, מאחר שההון העצמי שלה נמוך מ-2.5 מיליון דולר. החברה דיווחה אז כי תפחית את מספר העובדים במטרה לחזור לרווחיות ב-2018, וכי חתמה על הסכם עקרונות עם משקיע מוסדי שהסכים להשקיע בחברה 1.5 מיליון דולר בתמורה למניות מועדפות - אך היא נדרשת לקבל את הסכמת בעלי המניות לכך ותקיים לצורך זה אסיפה בסתיו הקרוב. נוסף על כך הסכים המשקיע להזרים לחברה עוד 200 אלף דולר בתמורה להנפקת כ-175 אלף מניות רגילות (לפי מחיר של 1.14 דולר למניה, לעומת מחיר הנעילה אתמול שהיה 2.73 דולר).

ימים ספורים לפני כן החברה דיווחה על מכירת חברת Vexigo, שאותה רכשה MTS לפני כשלוש שנים בתמורה כוללת של 4 מיליון דולר במזומן ובמניות MTS, תמורת 250 אלף דולר בלבד.