זניט, יוניברסל ו-TMF יתמודדו על תקציב המדיה של לוריאל

לוריאל תומכת פרסומית ב-14 מותגים, והיקף תקציב המדיה שלה עומד על כ-10 מיליון שקל

חברות המדיה זניט, יוניברסל מקאן ו-TMF יתמודדו על תקציב המדיה של לוריאל בהיקף של כ-10 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". החברה פנתה בשבועות האחרונים ל-5 חברות בסך-הכול והזמינה אותן להתמודד על התקציב, ביניהן גם מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, שלא תתמודד משום שהיא מטפלת בתקציב פרוקטר אנד גמבל המתחרה בחלק מהמותגים; וחברת המדיה יוניון.

לוריאל תומכת פרסומית ב-14 מותגים. בכל הקשור במדיה המסורתית, מערך הפרסום של החברה נחשב ליציב ומונה את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל, שחברות המדיה שלהם בחרו לקחת חלק בהתמודדות גם על המכרז הנוכחי. תקציב המדיה של לוריאל מנוהל באמצעות יוניברסל מקאן, שזכה בתקציב שוב ושוב מול חברות המדיה של המשרדים האחרים, ומחזיק בו מאז שנת 2004. 

האיום המשמעותי האחרון על אחיזת יוניברסל בתקציב לוריאל היה ב-2012, כשבין החברה ומשרד הפרסום התגלעו חילוקי דעות ומשבר אמון. לוריאל פנתה למספר חברות מדיה והזמינה אותן להציע הצעות מסחריות כחלק ממכרז מדיה. בשוק העריכו אז כי הסיכוי לשנות את אופן רכישת המדיה של הקבוצה אינו גבוה, וכי המכרז הוא דרך "לקרוא את יוניברסל לסדר". למרות זאת, בסופו של דבר הוגשו 4 הצעות. בתום המכרז התברר כי אין הפתעות גדולות. בשוק דיברו על כך שבקבוצת מקאן היו נחושים להשאיר את התקציב אצלם והגישו הצעת מחיר אטרקטיבית מאוד שהייתה זולה באופן משמעותי מההצעות המתחרות. התוצאה: למרות חילוקי הדעות - התקציב נשאר במקאן.

ובכל זאת, במערך המדיה של החברה חל שינוי. במשך שנים ארוכות ניהלה לוריאל את כל תקציב המדיה שלה באמצעות חברה אחת, למעט בתחום הדיגיטל שבו היא השתמשה בהרבה ספקים שנבחרו אד-הוק. באמצע 2016, בשל השינויים בשוק, החלק היחסי ההולך וגדל של הדיגיטל בעוגת הפרסום והמורכבות הנדרשת לטיפול בתקציבים אלה, הבינו בחברה שכדי לייעל את העבודה יש להפקיד את התקציב בידי גורם אחד. על התקציב התמודדו שתי חברות: יוניברסל דיגיטל של קבוצת מקאן תל-אביב ו-TMF של משרדי הפרסום גיתם ויהושע TBWA. בתום מכרז קשה זכתה בתקציב קבוצת מקאן, ובכך למעשה השאירה אצלה את מלוא רכש המדיה של לוריאל.

דוברת לוריאל, דורית וידובסקי, אישרה את הידיעה ואמרה בתגובה כי "בהתאם למדיניות קונצרן לוריאל הבינלאומי, החברה מקיימת מכרזים עם כל סוגי הספקים מדי 4 שנים". לדבריה, מועד הגשת ההצעות הוא עד 9 באוגוסט, מתוך כוונה שהחוזה החדש יחל ב-2019.