פרימיום בכביסה: המותג לנור משתלט על חמישית מהקטגוריה

3 שנים אחרי שפרוקטר אנד גמבל הפסיקה לשווק בישראל את מותג הכביסה לנור, היא כובשת מחדש את שוק מרככי הכביסה ומשתלטת על חמישית מהמכירות בקטגוריה, זאת עפ"י נתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס"

הפרימיום מנצח גם בכביסה: 3 שנים אחרי שפרוקטר אנד גמבל בניהולו של אופיר גוטמן הפסיקה לשווק בישראל את מותג הכביסה לנור (Lenor), היא כובשת מחדש את שוק מרככי הכביסה ומשתלטת על חמישית מהמכירות בקטגוריה, זאת על-פי נתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס".

אחרי היעדרות של 3 שנים מהשוק הישראלי, המותג לנור הגיע לנתח שוק של 20% מקטגוריית המרככים המרוכזים שמכירותיה מסתכמות ב-185 מיליון שקל בשנה, תוך שהוא עובר את מותג סוד של חברת הנקל שאוחז בנתח שוק של 9.4%. בכך הפך לנור למותג השלישי בגודלו בשוק מבחינת נתח שוק כספי, כאמור עם חמישית מהמכירות בקטגוריה, כשלפניו מותג בדין של יוניליוור עם נתח שוק של 27%, וסנו מקסימה מבית סנו ששולטת בקטגוריה עם נתח שוק כספי של כ-41%.

המותג לנור הוא למעשה כדוריות בישום שנותנות ריח לכביסה, והשימוש בהן מתבצע בנוסף לנוזל או לאבקת הכביסה, ובנוסף למרכך הכביסה. הכדוריות נועדו להאריך את משך הזמן והאפקט של הריח על הבגד, והן נחשבות למוצרי פרימיום שיקר באופן יחסי, אך מנסה להציע תמורה ייחודית.

פרוקטר אנד גמבל יצאה לדרך בשיתוף-פעולה אקסקלוסיבי עם רשת סופר-פארם כבר בחודש אוקטובר, במסגרתו המוצרים נמכרו ברשת הפארם בלבד. ואולם, מתחילת חודש יולי, דיפלומט, המפיצה של המוצר בישראל, החלה לשווקו גם בשאר הרשתות.