מחאת המזגן: דיילים השיקו אפליקציה לטסים שקופאים מקור

הכירו את 2Hot2Cold - האפליקציה דרכה תוכלו לדווח אם חם לכם או קר לכם מדי במטוס, מבלי לפנות לדיילים

חם? קר? דווחו באפליקציה / צילום: SHUTTERSTOCK
חם? קר? דווחו באפליקציה / צילום: SHUTTERSTOCK

מאסתם בלהזיע או לרעוד במהלך הטיסות שלכם? אפליקציה חדשה מבית איגוד הדיילים האמריקאי תאפשר לכם לדווח עד כמה לא בנוח אתם מרגישים עם הטמפרטורות הגבוהות או הנמוכות במטוס ישירות ממושבכם לאיגוד - ללא פנייה או תקשורת מביכה עם צוות המטוס.

אפליקציית 2Hot2Cold זמינה בחינם לנוסעים וצוותי מטוס כאחד, והיא חלק ממהלך רחב יותר לוויסות הטמפרטורות במטוסים. על-ידי תיעוד הבעיות, באיגוד הדיילים האמריקאי מקווים לאסוף מספיק מידע שיתמוך בעצומה לשמירה על טמפרטורת מטוסים בין 18 ל-24 מעלות צלזיוס, ששלחו מוקדם יותר בחודש זה למשרד התחבורה האמריקאי.

קור או חום מוגזמים בהחלט עשויים להפוך טיסה לסיוט, אך טמפרטורות קיצוניות במיוחד עלולות להיות מסוכנות לנוסעים ולצוות המטוס ואף יכולות לגרום לתשישות וסחרחורת, בין השאר, כך לפי איגוד הדיילים. סכנות בריאותיות אלו עלולות לגרום לעיכוב בזמן התגובה של הצוות למקרי חירום, לשבש את את לוחות הזמנים של חברת התעופה ובסופו של דבר ליצור כדור שלג של בעיות, ציינה נשיאת איגוד הדיילים האמריקאי, שרה נלסון, בראיון.

איגוד הדיילים קיבלו את הרעיון לאפליקציה לדיווח על מזג-האוויר במטוס לפני כשנה, כשפעוט התחמם יתר על המידה ואף איבד את הכרתו בזמן ששהה במטוס חם במיוחד שנתקע על מסלול ההמראה בדנבר. האיגוד אף חילק מחזיקי מפתחות עם מדי מעלות לכל החברים בו כחלק מהמאמץ המשותף לווסת את הטמפרטורות.

"כשאנחנו מדברים עם דיילים, אנחנו אומרים 'האם חוויתם אירוע של טמפרטורה קיצונית?', כל הידיים מיד מתרוממות בחיוב", אמרה נלסון בראיון. "וכשמדברים עם נוסעים שטסו יותר מפעם אחת, גם הם יכולים להגיד לכם שהם חוו בעיות עם ויסות טמפרטורה בנסיעות עבר", הוסיפה נשיאת האיגוד.