שביתה ביום א'? המו"מ בין ההסתדרות ועובדי בתיה"ח התפוצץ

המו"מ בין האוצר לבין ועד עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים הגיע לפיצוץ • המדינה תפנה לבית הדין

בית החולים שיבא / צילום: תמר מצפי
בית החולים שיבא / צילום: תמר מצפי

המשא ומתן בין המדינה לבין הסתדרות העובדים הממשלתיים התפוצץ היום (ה'). המדינה הודיעה כי תגיש עתירה לבית הדין בבקשה להוציא צווי מניעה כדי למנוע את השביתה ואת הפגיעה הפוטנציאלית בחולים אותה הגדירה כחסרת תקדים.

מן האוצר נמסר כי: "על מנת למנוע את השביתה התקיימה היום ישיבה בין נציגי המדינה לנציגי ההסתדרות. נציגי המדינה נעתרו לדרישות העובדים המקוריות לבחון את הטענה בדבר פערי שכר (בין עובדים בתי החולים הממשלתיים לבין עובדים בתפקידים מקבילים בבתי החוחים של הקופות - ג.ו.).

"לצערנו, ההסתדרות העלתה לראשונה דרישות נוספות ולא סבירות וזאת ערב השביתה. צר לנו לי כי ההסתדרות בוחרת לנהל מאבק כוחני על גב החולים. הממשלה תפנה לבית הדין על מנת לנסות ולמנוע את השביתה המיותרת וכדי להמשיך בהידברות"

מןעד עובדים המנהלה והמשק נמסר כי: "המו״מ עם האוצר התפוצץ, לאחר שנציגי האוצר סירבו לדון בעומס בבתי החולים ובמחסור בתקינה ודרשו כתנאי מקדים להמשך המו״מ שלא לצאת לשביתה. עובדי מנהל ומשק ממתינים כבר זמן רב לפתרון לעומס והמחסור בעובדים ולעדכון השכר, ואנו מצרים על כך שהאוצר לא מתייחס ברצינות הראויה לבעיות.

"לאור זאת, אנו נאלצים להמשיך במאבק ומיום ראשון כל עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ישבתו".

ועד עובדי המנהלה והמשק מייצג 12 אלף עובדים בבתי החולים, אשר שביתה שלהם יכולה להביא לשיתוק בתי החולין הממשלתיים. עם זאת הועד הודיע מראש כי במחלקות בהן מאושפזים חוחים בסכנת חיים יתקיימו עיצומים בלבד.