יאח"ה: תשתית ראייתית לכאורה נגד סגן ראש עיריית קריית ים

זאת בחשד למעורבות בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ואיסור התקשרות בחוזים לפי פקודת העיריות • עפ"י החשד, אדם אמילוב פעל החל משנת 2014 ובמשך מספר חודשים בניגוד לחוק, תוך שהוא מפנה תקציבים ציבוריים ניכרים לעמותה פרטית בה היה לו עניין אישי • סגן ראש עירית קריית ים אמילוב נמסר: "מאז החקירה אני ממשיך לשרת הציבור לילות כימים ואני בטוח כי התיק, שמראש הוא בגדר עלילה פוליטית, ייסגר בהקדם"

משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק
משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק

שנתיים לאחר שפורסם כי אדם אמילוב, סגן ראש עיריית קריית ים, נחקר בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית, הודיעה היום (ג') משטרת ישראל כי סיימה את חקירתו של אמילוב.

במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות אמילוב עצמו. על-פי החשד, אמילוב, בהיותו סגן ראש העירייה, פעל החל משנת 2014 ובמשך מספר חודשים בניגוד לחוק, תוך שהוא מפנה תקציבים ציבוריים ניכרים לעמותה פרטית בה היה לו עניין אישי.

עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד סגן ראש העירייה, לביסוס החשד למעורבות בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ואיסור התקשרות בחוזים לפי פקודת העיריות.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ולוותה על-ידי פרקליטת מחוז חיפה.

סגן ראש עירית קריית ים אדם אמילוב מסר בתגובה:

"כאיש ציבור וכנבחר פוליטי אני מקדיש את כולי לפעילות אינטנסיבית למען תושבי העיר. עשיתי זאת בעבר ואמשיך בפעילותי גם בשנים הבאות.

יריביי הפוליטים בחרו לטפול עליי עלילות שווא במטרה לפגוע בפעילותי למען הציבור, בשמי הטוב ובמשפחתי".

"מניעי תזמון ההודעה מוזרים וחסרי הצדקה לאור העובדה כי נקראתי לחקירה אחת בלבד שנמשכה כשעתיים, לפני כשנתיים וחצי. מאז לא נוצר עימי כל קשר וכמובן שלא התבקשתי למסור מידע נוסף".

"מאז החקירה אני ממשיך לשרת הציבור לילות כימים ואני בטוח כי התיק, שמראש הוא בגדר עלילה פוליטית, יסגר בהקדם.

אני קורא לפרקליטות לקבל החלטה מהירה לאור העובדה שבתיק זה ישנן רק עלילות סרק חסרות בסיס".

"קרית ים חשובה לי ואני בטוח שאבחר ברוב קולות ואמשיך להיות אוזן קשבת ודלת פתוחה לתושבי העיר".