חשד: בכיר במשרד התחבורה קידם חב' אוטובוסים תמורת שוחד

(עדכון) - הבוקר נעצרו 5 חשודים לחקירה באזהרה, ועוכבו שני חשודים נוספים, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות • בין העצורים עובד בכיר במשרד ממשלתי וגורמים בחברות החשודים במתן שוחד • מעצרו של הבכיר הוארך עד ל-8 באוקטובר • איש עסקים מוכר נחקר היום במשרדי להב 433 בחשד למעורבות בפרשה

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

חשד: בכיר במשרד התחבורה קידם אינטרסים של חברות, בהן חברת אוטובוסים, בתמורה לשוחד. היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הודיעה היום (ד') כי היא פתחה הבוקר בחקירה גלויה של הבכיר במשרד התחבורה ושותפיו לכאורה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה. מדובר באירועים שהתרחשו משנת 2014 ונמשכים ככל הנראה עד היום.

מעצרו של הבכיר ממשרד התחבורה שנעצר היום הוארך הערב עד לתאריך 8.10.18. בית המשפט הורה על עיכוב ביצוע בכל הקשור לפרסום שמו של החשוד עד ל-4.10.18 בשעה 12:00. 

לפי החשד, הבכיר במשרד התחבורה קיבל לכאורה טובות הנאה מהחשודים, בני משפחה אחת, ובתמורה קידם לכאורה את מטרות המשפחה, ובכלל אלה וידא לכאורה כי אלה יפעילו "קווים מועדפים" של תחבורה ציבורית, דהיינו, קווים רווחיים בעלי היקף נוסעים גדול.

אב המשפחה שוחרר בתנאים מגבילים לאחר חקירתו, כאשר מעצרה של אם המשפחה ושני בני משפחה נוספים הוארך עד 7.10.18 ו-8.10.18, בהתאמה.

מעצרו של חשוד נוסף, החשוד לכאורה בעבירות של מתן שוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסכי תאגיד ועבירות על חוק איסור הלבנת הון, הוארך גם הוא עד לתאריך 8.10.18. לפי השופט גיא אבנון, "חומרי החקירה שהונחו בפניי קושרים את החשוד במישרין לעבירות המיוחסות לו, ודאי במידה הנדרשת בשלב זה של ההליך". לפי חוקרי המשטרה, החשוד מעורב ב-4 אירועים שונים של שוחד שנכנסים תחת אירוע מסגרת אחד בודד.

בתוך כך, איש עסקים מוכר נחקר היום במשרד להב 433, כך נודע היום במסגרת דיון בהארכת מעצרם של החשודים בפרשת השחיתות לכאורה בה מעורב בכיר במשרד התחבורה. לפי עו"ד ואליד כבוב, המייצג את אחד החשודים שמעצרם הוארך היום, איש העסקים עומת עם מרשו, וזאת במסגרת עימות ספונטני שנערך ביניהם במסדרונות להב 433, במהלכו הטיח איש העסקים בחשוד, בין השאר, כי הוא ביקש ממנו להעביר תשלומים אסורים לבכיר במשרד התחבורה. איש העסקים לא נעצר.

בקשתם של המעורבים בפרשה לאסור את פרסום שמם נדחתה על-ידי השופט אבנון, אך זה עיכב את פרסום השמות עד למחר, על-מנת שיתאפשר לחשודים להגיש ערר על החלטה זו.

טובות הנאה בתמורה לקידום עסקאות

כאמור, בשעות הבוקר נעצרו 5 חשודים לחקירה באזהרה, ועוכבו שני חשודים נוספים, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. בין העצורים כאמור עובד ציבור בכיר במשרד ממשלתי וגורמים בחברות החשודים במתן שוחד.

על-פי החשד, הבכיר פעל לכאורה במסגרת תפקידו וקיבל טובות הנאה שוות-כסף על-מנת לקדם את תועלתם של אחרים, וזאת בניגוד לחוק. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם. לפי מידע שבידי "גלובס", הבכיר שייך לרשות לתחבורה הארצית במשרד התחבורה.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה, ובשעות הצהריים הם הובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון-לציון.

מדובר בחקירה המנוהלת על-ידי משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית. לדברי המשטרה, החקירה נערכת במסגרת הלחימה הסדורה נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית ומעיבות על ניהול שגרת חיים תקינה לאזרחים נורמטיביים, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות.

"משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים", נמסר מהמשטרה.