הפעם זה הצליח: תשובה מוחק את דלק אנרגיה מהמסחר

לאחר לא מעט ניסיונות קרנות המורים והגננות נענו להצעה • דלק דיווחה כי 8.7% מבעלי המניות נענו להצעה • בעקבות הצלחת המהלך תעלה ההחזקה של קבוצת דלק בדלק אנרגיה לכ-96.9%, מה שיאפשר רכישה כפויה ליתרת המניות

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

הצעת הרכש של קבוצת דלק למניות דלק אנרגיה התקבלה הערב לאחר לא מעט ניסיונות של הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה למחוק את החברה מהמסחר. זאת לאחר שכ-74% מבעלי מניות המיעוט נענו להצעת הרכש שפרסמה קבוצת דלק באמצע החודש שעבר.

קבוצת דלק הציעה לרכוש את המניות עבור 55 יחידות של דלק קידוחים, 0.92 מניות של קבוצת דלק ועוד תשלום במזומן של 640 שקל. 

לשם הצלחת המהלך דלק היתה זקוקה להיענות חיובית מצד בעליהן של לפחות 7% ממניות החברה הבת. כעת המהלך הושלם הודות לקרנות ההשתלמות של המורים והגננות, שעד כה התנגדו למהלך. 

דלק דיווחה הערב כי 8.7% מבעלי המניות של דלק אנרגיה נענו להצעה מתוך 11.8% מבעלי המניות.

בעקבות הצלחת המהלך תעלה ההחזקה של קבוצת דלק בדלק אנרגיה מ-88.2% לכ-96.9%, מה שמאפשר לה לבצע רכישה כפויה ליתרת המניות (של המחזיקים שלא נענו להצעת הרכש).

על פי נתונים שאסף אתר Stockr.co.il, הגופים המוסדיים החזיקו ערב פרסום ההצעה ב-5.7% ממניות דלק אנרגיה - כלומר, קרוב ל-50% מהחזקות הציבור.

הגוף המוסדי בעל ההחזקה הגדולה ביותר הם קרנות ההשתלמות של המורים והגננות, שהחזיקו ב-2.1% מהחברה. מחזיקים גדולים נוספים הם כלל ביטוח (1.04%), פסגות (0.87%) וילין לפידות (0.78%).

שוויה של דלק אנרגיה בבורסה עומד על כ-9 מיליארד שקל. קבוצת דלק רוכשת בעקבות הצלחת המהלך כמיליון מניות דלק אנרגיה, בסכום כולל (שווה ערך) של כ-1.1 מיליארד שקל, גבוה בכ-2.5% משוויה של ה"חבילה" בבורסה כיום.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק: "אני מברך על ההצלחה בהשלמת המהלך המשמעותי. מחיקת דלק אנרגיה מהמסחר תאפשר פישוט מבנה האחזקות ו"ביטול שכבה" בקבוצה, ותשיא ערך רב למחזיקי מניות קבוצת דלק וכן למחזיקי מניות דלק אנרגיה, שנענו להצעה. המהלך בוצע כחלק מאסטרטגיית הקבוצה למקד את פעילותנו בתחום האנרגיה ולהפוך לשחקן מוביל בשוק הבינלאומי".