עובדי בנק ישראל פותחים בעיצומים

העובדים דורשים לקבל תוספת שחיקה שלא שולמה לטענתם מאז 2016, ולהקטין פערים בתנאי העובדים • בנק ישראל: "הבנק מכבד את יחסי העבודה הקיבוציים ומנהל מו"מ בתום-לב ובנחישות, מתוך מטרה להגיע להסכמות עם ועד העובדים, ההסתדרות והאוצר"

בנק ישראל \ צילום:Shutterstock ס.א.פ קרייטיב
בנק ישראל \ צילום:Shutterstock ס.א.פ קרייטיב

עובדי בנק ישראל פותחים בעיצומים במחאה על אי השלמת המשא-ומתן עימם על תנאי שכרם. העובדים ערכו היום (ב') אספות הסברה, ובמקביל הופסקה העבודה במחלקת חות"ם, המספקת שירותי בנקאות למשרדי הממשלה, למשך שעתיים.

עובדי הבנק המרכזי הכריזו בחודש מאי על סכסוך עבודה, ומאז מתנהל משא-ומתן בין הוועד בראשות אייל חדד לבין הנהלת הבנק בראשות המנכ"ל חזי כאלו, הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, וההסתדרות.

דרישתם המרכזית של העובדים היא לקבל תוספת שחיקה שלא שולמה להם לטענתם מאז 2016 ולהקטין פערים בתנאי שכר בין עובדי דור ב' ועובדי דור א'. כמו כן, העובדים מוחים על הסכמת נגידת הבנק, ד"ר קרנית פלוג, להעביר מספר תקנים של נציגי ישראל בבנקים מולטי-לטרליים בחו"ל מהבנק לאוצר ללא הסכמתם.

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "בנק ישראל מנהל מזה מספר חודשים יחד עם משרד האוצר וההסתדרות משא-ומתן על הסכם קיבוצי, ובכלל זה יישום בדיקות שחיקת שכר כמתחייב מההסכם הקיבוצי. הבנק מכבד את יחסי העבודה הקיבוציים ומנהל משא-ומתן בתום-לב ובנחישות, מתוך מטרה להגיע להסכמות עם ועד העובדים, ההסתדרות ומשרד האוצר".