רכבת ישראל תתגבר את קו נהריה-ת"א; שינויים בקו העמק

בעקבת ריבוי תלונות הנוסעים על צפיפות, החל ממחר יתווספו 4 רכבות לקו מנהריה לת"א

רכבת ישראל / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכבת ישראל / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בעקבות ריבוי תלונות הנוסעים על הצפיפות הבלתי נסבלת ברכבות מהצפון למרכז ובכיוון ההפוך, ברכבת החליטו לתגבר באופן זמני את אחד הקווים המבוקשים - קו נהריה-תל-אביב. התגבור יתבצע הפעם על חשבון רכבות בקו העמק, שם באישור משרד התחבורה, יבוצע קיצור בשתי רכבות.

בנוסף, ברכבת אומרים כי נערכו שינויים בזמני תחזוקת הרכבות, כך שהטיפולים לחלק מהרכבות יעשו בלילה. כפי שפורסם ב"גלובס", בעקבות פתיחת הקו המהיר בירושלים, עשרות קרונות הועברו מקווי החוף של הרכבת לצורך הפעלת הקו החדש. בשל כך, הרכבת הוציאה לו"ז חדש שכלל ביטולים וקיצורים של הרכבות בקו החוף ובהם קו נהריה-תל-אביב, מה שגרם לעומסים כבדים בקווים אלה. זאת, בעוד הקו המהיר, שמחבר בשלב זה בין ירושלים לנתב"ג, מבצע כיום שתי נסיעות בשעה כאשר קרונותיו על פי דיווחים חצי ריקים.

המחסור הנוכחי בקרונות הרכבת נוצר בגלל שהקרונות, שזמן ייצורם אורך כשנה, הוזמנו באיחור. ברכבת ישראל ערכו חישוב מחדש של הביקושים לקווי הרכבת ובשל כך מעדכנים בשינויים בלו"ז הרכבות שייכנסו לתוקף החל ממחר בבקר, יום שלישי ה-16.10.18.

יתוגבר קו נהריה-חיפה-תל-אביב כדלקמן:

● 4 רכבות יתווספו בציר נהריה-תל-אביב/הגנה, 2 בבוקר ו-2 אחה"צ.

הרכבות יעצרו בתחנות הבאות: נהריה, עכו, קריית מוצקין, מרכזית המפרץ, תחנות חיפה ותחנות תל-אביב.

● זמני רכבות הבוקר שנוספו מנהריה לתל-אביב: 06:25, 07:25.

● זמני רכבות הערב מתל-אביב לנהריה:16:06, 17:06.

בנוסף, יחולו שינויים מסוימים בתנועת שתי רכבות בקר בקו העמק:

● הרכבות שיוצאות מבית שאן בשעה 6:02 ו-7:02, יסיימו את נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה ולא ימשיכו לתחנת עתלית.

● שתי רכבות ערב בקו העמק יחלו בחיפה מרכז השמונה במקום בעתלית, 16:22, 18:22.

● שאר הרכבות בקו רכבת העמק - ללא שינוי.

"אנחנו מברכים את רכבת ישראל על ההתעשתות בנושא על אף שהיא נעשית באיחור משמעותי", אומרת מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון. "ובכל זאת עדיף שהתיקון יגיע מאוחר מאשר לעולם לא. יחד עם זאת התוספת של ארבעת הקווים לא מספקת את התושבים, מדובר בעלה תאנה לאור הקיצוץ המסיבי שנעשה ברכבות לפני כן. אנחנו לא ננוח ולא נפסיק למחות עד שיוחזרו כל הקווים לצפון והשירות לציבור ישתפר".