גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שואפים ליותר: האם יושק מדד ייעודי לתחום הקנאביס?

שני כנסי קנאביס התקיימו בתל אביב: בבורסה לניירות ערך ובגני התערוכה ● כנס בנושא מדיניות מים בסנאט הצרפתי ● וגם: עו"ד שינטארו היראטו מצטרף אל משרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ

מימין לשמאל: ירון רצון, ניסים ברכה, מיכל בריקמן, עו"ד אילן גרזי / צילום: דה אינבסטור
מימין לשמאל: ירון רצון, ניסים ברכה, מיכל בריקמן, עו"ד אילן גרזי / צילום: דה אינבסטור

ג'ני ברנדס, מייסדת אגודת הידידים של תיאטרון בית ליסין, הלכה לעולמה 

ג'ני ברנדס, נשיאת הכבוד של אגודת הידידים של תיאטרון בית ליסין, הלכה אתמול (ב') לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה. ברנדס ייסדה את האגודה, בה כיהנה במשך כ-12 שנה בתפקיד יו"רית, כאשר באחרונה החליפה אותה הילה בתפקיד, וברנדס מונתה לנשיאת כבוד. גם בעת מחלתה היא הקפידה להמשיך ולהגיע להצגות ולאירועי אגודת הידידים של התיאטרון.

נוסף על תפקיד זה, הייתה ברנדס פעילה לאורך השנים גם כחברת הוועד המנהל בעמותת על"מ, המסייעת לנוער במצבי סיכון, וחברה בעמותת הידידים של בית החולים תל השומר.

ברנדס הותירה אחריה את בן זוגה, עו"ד חנינא ברנדס וילדיה גיל, שירלי וקרן.

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, מסרה כי "זהו יום עצוב לתיאטרון בית ליסין. ג'ני ברנדס היתה חלק מהתיאטרון לאורך שנים ופעלה לקידומו באכפתיות ובאהבה. חסרונה יורגש.

אשת העסקים ליאורה עופר, בעלת השליטה בעופר השקעות, מסרה כי: "הבסיס לידידות העמוקה שנרקמה בינינו היה אהבתנו לעולם התיאטרון והבנת החשיבות העצומה והתרומה שלו לחיי הרוח והתרבות במדינת ישראל. ג'ני היתה נדיבה מאין כמוה ומחויבת בכל מאודה לתפקיד ההתנדבותי שלקחה על עצמה בבית ליסין. אתגעגע אליה. יהי זכרה ברוך".

ציפי פינס וג'ני ברנדס   / צילום: אביב חופי

שואפים ליותר: האם יושק מדד ייעודי לתחום הקנאביס?

הבוקר (ג') התקיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב כנס לחברות ציבוריות בתחום הקנאביס הרפואי. הכנס התקיים ע"י דה אינבסטור, במקביל לכנס קנאביס נוסף שלקח חלק בגני התערוכה בתל אביב. 

בכנס, נערך ראיון עם חיים בירן, מטופל קנאביס רפואי, שסובל מכאבי פאנטום ברגלו כתוצאה מפציעה במהלך מלחמת יום כיפור. "במשך יותר מ-40 שנה לא הצלחתי לישון לילה שלם. עד לפני כמה שנים היתה לי רשת גלידריות שהתמוטטה עסקית אחרי פיגוע והייתי חייב להתמודד עם הכאבים שיש לי כדי להמשיך להתנהל בחיים. כשפניתי בעקבות עצה מחברים למרפאת כאב לקבל קנאביס רפואי נתקלתי בתשובה ברוטלית - אל תבוא. אבל דרך עזרה מתיקון עולם הצלחתי תוך שנה וחצי לקבל קנאביס רפואי והתחלתי לישון לילות שלמים ולהתרגש מזה כל בוקר מחדש עד היום", הוא סיפר.

במשתתפים שגם לקחו חלק בפאנל (בהנחיית גלי וינרב, כתבת "גלובס"): ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה ומיכל בריקמן, דירקטורית; עו"ד אילן היידן מנכ"ל קאנומד (פרוטאולוג'יקס); ירון רצון, מנכ"ל קנביט; יונה לוי, המנכ"ל המיועד לחברת תפן; ועו"ד אילן גרזי, מנהל שוק ההון במשרד עוה"ד פרל-כהן ומתמחה בליווי חברות קנאביס רפואי בישראל. בפאנל עלתה תהייה האם בהמשך יושק מדד ייעודי לתחום.

ירון רצון ניסים ברכה מיכל בריקמן ואילן גרזי /   צילום: דה אינבסטור

היהלום הישראלי שבתפוח הגדול

את שבוע היהלומים הישראלי בבורסה ליהלומים בניו יורק פתחו אתמול (ב'): דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק; ראובן קאופמן, נשיא בורסת היהלומים בניו יורק והמנכ"ל דיוויד לאשר; עזרא בוארון, דירקטור בבורסה ליהלומים ברמת גן; מיקי קטן, סמנכ"לית בורסת היהלומים ברמת גן; ואורי ספירו, חבר הנהלת בורסת היהלומים.

 בוארון, המכהן גם כיו"ר ועדת תערוכות, אמר בנאום הפתיחה כי: "כולי תקווה שהתערוכה השנה תבשר את תחילתו של עידן חדש לענף היהלומים, שמתאושש כיום ממשבר קשה וחוזר לצמיחה".

אורי ספירו עזרא בוארון דני דיין ומיקי קטן  / צילום:אסף לוי

מזרימים פתרונות לשלום אזורי

בשבוע שעבר התקיים בסנאט הצרפתי כנס בנושא מדיניות מים, אותו יזמה וערכה קלוד גרונדמן-ברייטמן, המכהנת גם נשיאת המרכז הפרנקופוני באקדמית נתניה. את הכנס היא הובילה בתוקף תפקידה כנציגת המכללה.

בכנס, שנערך בחסות חברת ויולה (Veolia), השתתפו נציגי חברות וחוקרים בתחום המים, כמו גם נציגי מדיניות וממשל מירדן, מרוקו, קונגו, ארה"ב, צרפת, ישראל, פולינזיה ועוד, ובמקום הוצגו פתרונות טכנולוגיים מקומיים ובין-מדינתיים לסוגיית משבר המים במטרה להביא לשיתופי פעולה ופתרונות מעשיים עם גורמים אזוריים ביניהם הפלסטינים והירדנים.

בפתח דבריה הכריזה גרונדמן-ברייטמן כי "הפתרונות להגברת כמויות המים ואיכותם באזור הוא המפתח לשלום האזורי ועל כך החלטנו ליזום את המפגש החשוב".

אנטואן פררוט, מנכ"ל ויולה, ציין כי: "שיתוף פעולה במים עלול להגביל את המתחים האזוריים. התפלה ושימוש חוזר במים הם המפתח לניהול מים".

השר לשעבר ד"ר אפרים סנה, יו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי באקדמית נתניה, הזכיר כי "כשני מיליון תושבי עזה סובלים מחוסר מים. לירדן יש נטל של התמודדות עם מיליוני פליטים והם חסרי יכולת לספק להם מקורות מים. פתרון המים יכול לצמצם את המתחים הצבאיים ולאפשר שיתוף פעולה. מדינות המשתפות פעולה במים לעולם אינן בסכסוך. מנהיגות פוליטית אינה מושקעת מספיק בפתרונות מים ופתרון המים יכול למנוע את העימות הבא בעזה".

הגנרל מנסור אבו-ראשיד, יו"ר המרכז לשלום ופיתוח בעמאן, אמר כי "ישראל, פלסטין וירדן צריכות לשתף פעולה בהקמת מפעל התפלה ענק, המנוהל על ידי האו"ם".

עוד נכחו: צחי הנגבי, השר לשיתוף פעולה אזורי; הסנטור פיליפ דליאר; דניס טוריוט, ראש עיריית נברס בצרפת; אדריאן מורנס, חבר הפרלמנט הצרפתי; דינה לאדו, בכירה בחברת Veolia; אנטואן פררוט מנכ"ל החברה ואחרים.

פיליפ דליאר קלוד גרונדמן ברייטמן דינה לאדו אנטואן פררוט ודניס טוריוט / צילום:מקסים חוריץ

מזרימים כוחות לשת"פ בינלאומי

משרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ, צירף באחרונה לשורותיו בארה"ב את עו"ד שינטארו היראטו, לשעבר מנהל הפיתוח הגלובלי בחברת האינטרנט היפנית - ראוקוטן. החברה שרכשה בשנת 2014 את אפליקציית המסרים המיידים Viber עבור 900 מיליון דולר.

עו"ד היראטו, שייעץ לדסק יפן במשרד בראשותו של עו"ד גיא לכמן, מביא עמו ניסיון עסקי בינלאומי, הוא שימש בעברו יועץ משפטי לחברות ופירמות עורכי דין בין לאומיות. 

עו"ד זאב פרל, השותף המנהל בפרל כהן הסביר כי: "בתקופה האחרונה אנחנו רואים התעניינות רבה מצד חברות יפניות בהייטק הישראלי. החברות מחפשות להגדיל את השקעותיהן ואת היקף העסקאות שלהן, בנוסף למעורבות ממשלתית מצד יפן. הצטרפותו של שינטארו למשרדנו בארה"ב תאפשר למשרדנו על שלוחותיו בישראל, ארה״ב ואנגליה לגשר על פערי תרבות וגישות משפטיות ותסייע לחזק את הקשר עם לקוחותינו היפנים וחברות יפניות נוספות. אנו בטוחים שניסיונו הגלובלי של שינטארו ישפר משמעותית את עבודת המשרד מישראל, ארה״ב ואירופה עם חברות יפניות".

דורון לצר שינטארו היראטווגיא לכמן / צילום: עידן כהן

עוד כתבות

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים