אג"ח | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט לאחר צינון התקווה להסכם סחר עם סין: אפל צנחה, סטארבקס זינקה

הירידות בארה"ב התחזקו לאחר שיועצו הכלכלי של טראמפ, לארי קודלו, אמר ל-CNBC כי לא עובדים כרגע על תוכנית סחר מול סין, אולם התמתנו לקראת הנעילה • זינוק של יותר מ-3% בשכר באוקטובר • אמש, טראמפ צייץ "הייתה לי שיחה ארוכה וטובה מאוד עם נשיא סין עם דגש כבד על מסחר" והשווקים הגיבו בעליות • המסחר בשוקי אסיה ננעל בעליות שערים, מדד הנג סנג טיפס ב-4.2%

הלוגו של אפל בבורסת נאסד"ק היום / צילום: רויטרס
הלוגו של אפל בבורסת נאסד"ק היום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה שלילית. לאחר שמוקדם יותר נרשמו ירידות של למעלה מ-1% במדדי הדאו  וה-S&P 500 , והנאסד"ק  רשם ירידה של למעלה מ-1.6%, התמתנו הירידות לקראת הסגירה.

מניית אפל  נפלה היום לאחר הדוחות, וטבע  רשמה ירידות גם היא לאחר שזינקה אמש בלמעלה מ-15% לאחר פרסום הדוחות. מניית סטארבקס  קפצה גם היא בכ-10.4%.

מחיר הזהב  ירד, הנפט  ירד בלמעלה מ-1%.

20:20

מתחזקות הירידות בוול סטריט לאחר שלארי קודלו, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר מוקדם יותר הערב בראיון ל-CNBC כי אין התקדמות בשיחות עם סין. קודלו הוסיף ואמר כי טראמפ לא ביקש מחברי הקבינט להעלות טיוטת הסכם סחר בין שתי המדינות.

דבריו של קודלו נאמרו בתגובה לדיווח מוקדם על התקדמות בשיחות הסחר ארה"ב-סין.

מדדי הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  מעמיקים את הירידות, והנאסד"ק  יורד בלמעלה מ-1.6% בשעה זו.

מניית אפל  מוסיפה לרדת בעקבות הדוחות, וטבע  ממשיכה לרדת לאחר העליות החדות שרשמה ביום המסחר הקודם.

18:30

הירידות בוול סטריט מתחזקות בעקבות דברי יועצו הכלכלי הבכיר של טראמפ, לארי קודלו, שאמר ל-CNBC כי כרגע לא מתוכננת תוכנית סחר עם סין, ובכך צינן את התקווה שהייתה קודם לכן להסכם סחר בין המדינות.

לאחר שאמש פרסמה דוחות טובים וזינקה ב-15%, מניית טבע  רושמת ירידות היום.     

שוקי אירופה ננעלו במגמה חיובית על רקע התקווה להסכם סחר בין סין לארה"ב. מדד סטוקס 600  סגר בעלייה של קרוב ל-0.4%, ורוב הסקטורים רשמו עליות. המדד רשם את השבוע הטוב ביותר שלו מאז דצמבר 2016. ירידות נרשמו בבורסת לונדון 

17:50

המדדים בוול סטריט עברו לירידות. 

16:30

מניית אפל  קורסת ב-7% בעקבות הדוחות, ומן העבר השני מניית סטארבקס  מזנקת בכ-10%. מניית סולאראדג'  הישראלית צוללת בכ-10%, לאחר שפרסמה אתמול את הדוחות לרבעון השלישי. מניית עליבאבא , שנסחרה לפני פתיחת המסחר בעליות בעקבות הדוחות, נסחרת כעת בירידות.

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים במדדי דאו-ג'ונס  ו-S&P 500 . מניית אפל  יורדת ומכבידה על מדד נאסד"ק  שרושם ירידות. באירופה נמשכות העליות החדות.

דוח התעסוקה לאוקטובר מצביע על עלייה של 3.1% בשנה האחרונה, בפעם הראשונה מאז המשבר של לפני עשור, כך לפי הפרסום של משרד העבודה. 250 אלף משרות חדשות נוספו בחודש שעבר, הרבה מעבר לתחזיות, שעמדו על 190,000. שיעור האבטלה נותר על 3.7%, הנמוך ביותר מאז דצמבר 1969.

מניית עליבאבא  מזנקת לפני פתיחת המסחר ביותר מ-6%. ענקית המסחר המקוון הסינית דיווחה כי הכנסותיה זינקו ברבעון הפיסקאלי השני ב-54%, למרות החשש מהאטה בכלכלת סין. גם רווחי החברה עלו והיכו את התחזיות. 

14:00

המסחר בחוזים העתידיים בארה"ב מתנהל במגמה חיובית כאשר החוזים העיקריים נסחרים בעליות. 

המגמה החיוביות נמשכת מהנעילה הירוקה אמש שהגיעה לאחר ציוץ הנשיא טראמפ על "שיחה טובה" עם נשיא סין שי. היום אף דיווחו ברשת בלומברג כי טראמפ החל להכין טיוטה להסכם סחר בין שתי המדינות.

דוח התעסוקה החודשי בארה"ב עתיד להתפרסם היום, אנליסטים מצפים כי אחוז האבטלה במדינה לא יחצה את 3.7%.

מניות אפל  נופלת במסחר המוקדם לאחר פרסום דוחותיה אמש, נתון מכירת האייפונים מעורר את חששות המשקיעים.

המסחר בשוקי אירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית כאשר מדדי דאקס , קאק  ופוטסי  הבריטי עולים. גם המדדים הכלל-אירופיים Euronext 100  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית.

רשות הבנקים האירופית פרסמה את תוצאות מבחן הלחץ האחרון שלה, המניות האיטלקיות Bpm ו-Ubi Banca  עולות.

10:20

כל מדדי אירופה "ירוקים" מאוד, מדדי דאקס , קאק , פוטסי הבריטי  והאיטלקי  עולים כולם במעל 1%. גם המדדים הכלל-אירופיים סטוקס 600  ואירונקסט  מטפסים.

דויטשה בנק  צפוי לפרסם היום את תוצאותיו במבחן הלחץ של רשות הבנקים האירופית.

09:00

המסחר בשוקי אסיה ננעל בעליות שערים. המדדים העיקריים טיפסו בעקבות דברי טראמפ אמש על שיחות ה"טובה מאוד" עם הנשיא הסיני שי. מדד ההנג סנג  עלה במעל 4%, שנחאי  קפץ ב-2.7% ואילו ניקיי  ב-2.56%.

מניות ספקיות אפל עלו לאחר פרסום דוחות ענקית הטכנולוגיה אמש.

המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת על רקע הנעילות החיוביות באסיה הבוקר ובוול סטריט אמש. תמונת המצב כרגע: דאקס  עולה, כך גם הבורסה במילאנו . מדדי קאק  ופוטסי  יורדים מעט.

עליות נרשמות במדדים הכלל-אירופיים אירונקסט  וסטוקס אירופה 600 .

רשות הבנקים האירופית צפויה לפרסם הבוקר את מבחן הלחץ בבנקים השונים באירופה.

 

07:30

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה חיובית בשעה זו. המדדים הבולטים - מדדי הנג סנג , ניקיי  ושנחאי  - עולים בשעה זו, כאשר ההנג סנג מוביל עם עלייה של 3.5%.

נראה ש"שיחה ארוכה וטובה מאוד עם נשיא סין" שניהל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעודדת את המשקיעים בשוקי אסיה. 

אמש,  בורסות וול סטריט ננעלו בעליות חדות, מניית טבע זינקה בלמעלה מ-15% לאחר דוחות מוצלחים. מניית אפל ירדה במסחר המאוחר למרות שהביסה את התחזיות אך איכזבה במספר המכירות

מניות הספקיות של אפל מגיבות בבלבול, TDK  יורדת בשעה זו, בעוד LG Display עולה ב-2.7%.