קשת חוזרת בה מהסיכום: מוכנה לשלם לרשת בין 100 ל-110 מיליון שקל על חלקה בחברת החדשות

זאת בניגוד לסיכום קודם על תשלום של 140 מיליון שקל תמורת חלקה של רשת, כך נודע ל"גלובס" • מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות היא תנאי מוקדם למיזוג רשת ועשר שרוצות לעלות עם הערוץ החדש עד ה-1 בינואר

חוזרים לעידן של 2 זכייניות: אושר המיזוג בין רשת וערוץ עשר צילום: שאטר
חוזרים לעידן של 2 זכייניות: אושר המיזוג בין רשת וערוץ עשר צילום: שאטר

קשת חוזרת בה מהסיכום עם רשת: ל"גלובס" נודע כי קשת מוכנה לשלם לרשת בין 100 ל-110 מיליון שקל על חלקה בחברת החדשות המשותפת, זאת למרות שבין הצדדים היה סיכום על תמורה של 140 מיליון שקל.

נזכיר כי מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות המשותפת היא התנאי היחידי שהתנתה הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין כשהחליטה לאשר את מיזוג רשת עם ערוץ עשר. הלפרין קבעה כי המיזוג יתאפשר רק לאחר שההסכם בין הצדדים יושלם ורשת תצא לחלוטין מכל מגע שיש לה בחברת החדשות.

בצל הכוונה של רשת להתמזג עם ערוץ עשר התנהל בין קשת לרשת מו"מ ארוך במסגרתו הגיעו לסיכומים שקבעו כאמור שקשת תשלם 140 מיליון שקל. ההסכם הביא עמו סוגיות בנוגע לסעיפי אי תחרות שביקשה קשת להכניס על מנת לוודא שהקשת שתשלם לרשת עבור חלקה בחברה לא ישמש כדי לרוקן את חברת החדשות מטאלנטים.

הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין לא התלהבה מהבקשה אך אשרה את הרשימה תוך שהיא מצמצמת באופן משמעותי לחצי שנה בלבד את המועד שבו לא ניתן יהיה לאנשי הערוץ הממוזג להציע הצעות לטאלנטים של חברת החדשות. עם זאת נראה שבין הצדדים נמצא פתרון שבו במקרה של ניסיון להעביר טאלנט כלשהו למתחרים יעשה שימוש בבורר מוסכם.

לפחות מהעדויות שניתנו בפני מועצת הרשות השנייה בעת השימוע שערכה לצורך מתן אישור למיזוג רשת-עשר, הודיעה רשת למועצה כי ההסכם בין קשת לרשת כבר סוכם וכל שנדרש היה זה לחתום עליו - תהליך שלפחות בעת השימוע לא נראה היה כי ייקח זמן רב.

בשבועות האחרונים שבין הזמן שבו הודיעו בעלי המניות של רשת כי הם מוותרים על המיזוג בגלל הקשיים שמערימה הרשות השנייה ועד לאישור שניתן ע"י מועצת הרשות מלפני שבוע לא היה קשר בין רשת לקשת. לאחר שהתקבל אישור מועצת הרשות השנייה נפגשו השבוע הצדדים ואז התברר כי קשת כלל איננה ממשיכה מאותה נקודה, ולמעשה המו"מ מבחינתה מתחיל מנקודת זינוק חדשה. בקשת טוענים כי לא היו הסכמות היו תקפות לכך.

נסביר כי החודשים בהם התנהלה סאגת אישור מיזוג רשת ועשר פגעה קשות בערוץ עשר וברשת שלא יכלו להיכנס להשקעות כספיות או לתכנן קדימה לוחות שידורים. כשחדשות עשר מוגשות שוב ושוב על מקפצות דלות של שידורים חוזרים לפני המהדורה ואחריה וברשת מוקפאות הפקות, קל היה לקשת להתעצם ולקחת נתח רייטינג הולך וגדל. התחזקותה של קשת מחזקת גם את חברת החדשות שהיום מעבירה את המהדורה שלה גם באמצעות רשת אך בעתיד אמורה להיות חברת החדשות של קשת בלבד.

עם קבלת האישור מהרשות השנייה ציינו ברשת וערוץ עשר את תחילת ינואר כמועד המתוכנן בו אמור לעלות הערוץ הממוזג. כדי שזה יקרה יש צורך להשלים את העסקה על חברת החדשות. 

נזכיר כי הממונה על ההגבלים אישרה את המיזוג בין ערוץ 10 ורשת, אך קבעה כי המהלך יתבצע רק לאחר שתושלם מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות המשותפת לה עם קשת. במסגרת המשא-ומתן בין קשת לרשת עלה החשש של קשת כי רשת תשתמש בכסף שתשלם לה קשת עבור חלקה בחברת החדשות כדי לנסות לפתות את אנשי החברה לעבור אליה ובכך להחליש אותה, לכן גובשה רשימה של 25 טאלנטים מחברת החדשות, שלהם לא תוכל רשת להציע הצעות לעבור לשורותיה לתקופה מסוימת, זאת כדי לא לייצר מצב שבו הכסף שקיבלה מקשת משמש לה להחליש את החברה שזה עתה יצאה ממנה ועבורה קיבלה תמורה.

למי שנמנה עם הרשימה יש ממילא חוזי העסקה שנחתמו עימם למשך 3 השנים בהן היו אמורות קשת ורשת להיות שותפות בחברת החדשות (מתוכן חלפה שנה). החוק קובע אפשרות לפיצוי מוסכם במקרה של שידול לפני תום ההסכם.

הממונה אמנם קיבלה את "רשימת הטאלנטים" אך סרבה לאשר הגבלתם למשך יותר מחצי שנה. ובנוסף סירבה למנגנון שרשת וקשת הציעו לקביעת ערכה של חברת החדשות שאמור היה להיקבע ע"י הישגי רייטינג. הרף התחתון דיבר על כרך של 120 מיליון שקל והעליון על 140 מיליון.