גוגל תגביר את השקיפות סביב מודעות פוליטיות באירופה

החל מינואר, גוגל תדרוש ממפרסמים להגיש בקשה המותנית באישור לפני שיוכלו לשלם עבור מודעה פוליטית • זאת לקראת הבחירות לאיחוד האירופי באביב

גוגל / צילום: שאטרסטוק
גוגל / צילום: שאטרסטוק

גוגל הכריזה על מדיניות חדשה להגברת השקיפות סביב מודעות פוליטיות באירופה, לקראת הבחירות לאיחוד האירופי באביב. החל מינואר, גוגל תדרוש ממפרסמים להגיש בקשה המותנית באישור לפני שיוכלו לשלם עבור מודעה פוליטית. המפרסמים יתבקשו להגיש מסמכים כמו תעודת זהות או מסמך המצביע על השתייכות למפלגה מסוימת, ולצד המודעות שיפורסמו תופיע הצהרה המבהירה מי המפרסם שלהן. בנוסף, גוגל תחל לפרסם דו"ח שקיפות לגבי אירופה ותציע ספריה בה ניתן לחפש מודעות פוליטיות, כדי לספק מידע רב יותר לגבי זהות מפרסמי המודעות, המחיר שבו נרכשו, והקהלים אליהן כוונו.

בפוסט של גוגל בנושא בבלוג הרשמי שלה נכתב כי "אנחנו חושבים הרבה על בחירות ועל הדרכים בהן נוכל להמשיך לתמוך בתהליכים דמוקרטיים ברחבי העולם, בין היתר על ידי הבאת יותר שקיפות לפרסום פוליטי אונליין". גם פייסבוק הודיעה כי תתחיל בתהליך דומה באירופה.

בחודש ספטמבר, גוגל, פייסבוק, טוויטר וחברות טכנולוגיה ופרסום נוספות הציגו קוד התנהגות משותף לנציבות האירופית בנושא מלחמה בהפצת פייק ניוז באירופה, על מנת להימנע מרגולציה של האיחוד האירופי בנושא. הפצת פייק ניוז במהלך בחירות מתאפשרת בין היתר כאשר לא קיימת הסגרה של הגורם שמשלם עבור מודעות פוליטיות. הנציבות האירופית אמרה כי תעריך את היישום של קוד ההתנהגות עד סוף השנה, ותחליט האם יש צורך שתנקוט גם בצעדים חוקיים.