אחרי בלאק פריידיי מגיע סייבר מאנדיי: האם טירוף הקניות יימשך?

מה כוללים מבצעי סייבר מאנדיי שנערכים היום באתרים בחו"ל ובאתרים הישראלים, בכמה קנינו ביום הרווקים הסיני ובבלאק פריידי, ומה היו המוצרים הפופולריים ביותר?

קניות באינטרנט / תמונה: שאטרסטוק
קניות באינטרנט / תמונה: שאטרסטוק

נשארה לכם עוד יתרה במסגרת האשראי? היום (ב') נערכים מבצעי סייבר מאנדיי, שמסורתית אמורים לשקף את יום ההנחות של הזירה המקוונת כמענה להנחות בלאק פריידיי מסוף השבוע האחרון. בבתי עסק רבים מתחו את ההנחות לשבוע שלם, וחלקם המתינו עם מוצרים מסוימים עליהם מוענקת הנחה גם היום. בכך מגיע חודש הקניות של נובמבר, שיצא לדרך עם יום הרווקים הסיני (11.11), לשיאו - לפחות עד למכירות סוף השנה בחודש דצמבר. 

מה בסייל? ההנחות שמפורסמות באתרים כוללות, בדומה לבלאק פריידיי, מנעד גדול של מוצרים: ממיקסר, עבור בשואבי אבק, ציוד גיימינג, עוזרים חכמים ועוד שאפשר למצוא באמזון ובאיביי. באתר NewEgg, המומלץ על-ידי חובבי מחשבים ואלקטרוניקה, מוענקות הנחות על מוצרים שונים, בהם לפטופים של יצרנים שונים. לפי גולשים, ההנחות המוענקות היום משתלמות יותר מאלה שניתנו בבלאק פריידיי על מוצרים שונים באתר.

גם אתרי האופנה בתמונה: באתר Gap למשל יש 50% הנחה ועוד 10% לרוכשים אונליין, באתר האונליין של צ'ילדרנד'ס פלייס ההנחות מגיעות ל-60%-75%, באתר יוניקלו ההנחות משתנות על שורה של מוצרים, באסוס מוענקת 20% הנחה על כל הפריטים באתר (בדומה לבלאק פריידיי), באתר נעלי הספורט JDSPORT מוענקת הנחה של 20%.

ויש גם את שיטת ה"עד" 70% הנחה, כך שההנחה משתנה בין הפריטים השונים (שרובם לא כוללים הנחה של 70%): באתר 6PM מבצע סייבר מאנדיי כולל הנחה של עד 70% על מותגי הספורט השונים.

גם באתרים הישראלים ממשיכים במבצעים והנחות - עם עד 70% הנחה באתר טרמינל איקס של קבוצת פוקס ובאתר עדיקה והנחה של עד 60% באתר עזריאלי.קום. באתר אמריקן אאוטלטס שהשיקה שופרסל ממשיכים במבצע השילוח חינם שהיה גם בבלאק פריידיי.

גם אתרי הפארם מציעים הנחות: עד 67% הנחה באתר Medilink, בין היתר על מוצרים לתינוק, תוספי תזונה, מוצרי טיפוח ועוד. באתר דראגסטור הקונים ב-200 שקל מקבלים 30 שקל הנחה. 11% הנחה ועוד 11% מוצעים לחברי מועדון הקונים באתר החביב על הישראלים Iherb.

בדומה לשאר ימי ההנחות, נמליץ מראש להשוות מחירים ולחשב מראש את המחיר הסופי של המוצר כולל מס (בקנייה ב-75 דולר ויותר) ומשלוח בהתאם לתנאי העסקה.

טירוף הקניות יימשך גם היום?

בדומה למספרים בעולם המדברים על גידול בהיקפי הקניות, גם הצרכנים הישראלים לא נחו החודש: מנתוני ישראכרט עולה כי היקף הקניות של הישראלים ביום הרווקים הסיני לבדו הגיע ליותר מ-730 אלף שקל ביממה אחת. בדואר ישראל מצפים לקבל 4 מיליון חבילות שרכשו ישראלים רק ביום הזה, בעיקר מאתרים בסין - זאת לעומת 3 מיליון חבילות שהגיעו לאור קניות יום הרווקים הסיני בשנה שעברה. כלל החבילות של קניות נובמבר-דצמבר צפוי להסתכם ב-15.3 מיליון חבילות.

נתונים בלעדיים שהועברו ל"גלובס" מישראכרט חושפים את היקפי הקניות של הישראלים ביממת ההנחות של האתרים הסיניים, כלומר ב-11.11 לבדו: כמות העסקאות ביחס ליום הרווקים הסיני ב-2017 הוכפלה והגיעה להיקף של כ-732 אלף שקל ביממה אחת - 366 אלף מתוכם ביצעו לקוחות ישראכרט המחזיקה בנתח של כ-50% מבין חברות האשראי.

לפי הנתונים, לא רק שמספר הלקוחות שרכשו ביום הזה גדל (ב-120%), אלא שגם היקף הקנייה הממוצעת גדל ועמד על ממוצע של 135 שקל לקנייה - עלייה של 23% לעומת מחזור קנייה ממוצעת. מחזיקי כרטיס עליאקפסרס של ישראכרט קנו בממוצע ב-271 שקל, גידול של 38% לעומת היקף הקנייה של השנה שעברה.

גל הקניות המשיך ותפח: לפי הערכות לאומי קארד, במהלך ימי המכירות של בלאק פריידיי הישראלים ביצעו קניות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל באתרי סחר ובחנויות פיזיות, כלומר הערכות אלה מתייחסות לכלל השוק. ביחס לבלאק פריידיי מהשנה שעברה, המספרים הללו משקפים גידול של 20% במחזורים וגידול של 33% במספר העסקאות. בעסקאות שנעשו באונליין חל גידול של 35% במחזורים לעומת השנה שעברה, ובמספר העסקאות חל גידול של 38%. בעסקאות שנעשו בחנויות הפיזיות חל גידול של 15% במחזורים מול השנה שעברה וגידול של 31% במספר העסקאות. 

אמנם קנינו יותר, אבל הסכום ששילמנו בממוצע על כל עסקה ירד: לפי נתוני לאומי קארד, עסקה ממוצעת בימי ההנחות של בלאק פריידיי עמדה על 223 שקל - ירידה של 10% בהשוואה לשנה קודמת. באונליין היקף העסקה הממוצעת עמד על 260 שקל - ירידה של 6% לעומת השנה הקודמת; ובחנויות הפיזיות עמד היקף הקנייה הממוצעת על 207 שקל - ירידה של 12%.

גם נתוני כאל מצביעים על מגמה דומה: בחברה מעריכים כי היקף הקנייה של הישראלים באתרים הבינלאומיים הגיע ל-100 מיליון שקל - פי שניים מיום קניות רגיל. ממוצע התנועות לכרטיס ביום ההנחות של הבלאק פריידיי היה 1.6 בעסקה ממוצעת של 178 שקל - יותר מ-50% ביחס להיקף העסקה הממוצעת שביצעו הישראלים במהלך יום הרווקים הסיני.

מה קנינו? לפי נתונים שפרסמה איביי, המוצרים הנקנים ביותר השנה בבלאק פריידיי היו שעונים, ג'ל לציפורניים, אוזניות, שעונים חכמים, ז'קטים ומעילים. הקטגוריות הפופולריות ביותר היו בגדי גברים, בגדי נשים, חלקי חילוף לרכבים, תכשיטים וכלים חשמליים לבית (מקדחות וכו'). בין המוצרים הפופולריים שרכשו הישראלים דרך איביי היה תיק גב למחשב נייד כולל שקע USB (64 שקל), שעון חכם למכשירי אנרואיד (65 שקל), מצלמה לרכב של שיומי (150 שקל), מגדיל טווח קליטת רשת אלחוטית של שיומי (25 שקל), פסי תאורת לד (10-20 שקל) ועוד.