מחאת המסעדנים: הולכים למסעדה הערב? תשבו בחושך

הערב יחשיכו מאות מסעדות את האור למשך 8 דקות בשעה 19:45, כמחאה נגד השינויים הרגולטוריים בענף ההסעדה • "אם החוק יצא לפועל, "לא יהיו נותני שירות ומלצרים בישראל"

מסעדה / צילום: יפית שמחה
מסעדה / צילום: יפית שמחה

הולכים הערב למסעדה? אתם צפויים לשבת בחושך למשך 8 דקות. הערב, נר שמיני של חנוכה, יחשיכו מאות מסעדות את האור למשך 8 דקות בשעה 19:45, כמחאה נגד השינויים הרגולטוריים בענף ההסעדה שמכבידים על המסעדנים בענף, בהן גם רשתות גדולות ומסעדות של שפים בולטים שיוחשכו הערב, בהדלקת הנר השמיני. יוזמת המהלך היא עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", שבחודשים האחרונים מקיימת מאבק נגד האוצר בנושא.

בחודשים האחרונים מאות עסקים אף הוסיפו לחשבונית שהן מגישים ללקוחות בסוף הארוחה שורת חיוב נוספת תחת הכותרת "מס כחלון", וזאת במטרה להציף את הקשיים איתם מתמודדות המסעדות לתודעה הציבורית. שורת החיוב הזו מתומחרת בשני שקלים לכל חשבונית, אך החיוב ללקוח הוא אפס. "זה אקט שמטרתו להעלות את המודעות לכך שהענף נמצא לקראת קריסה", אמר תומר מור, בעל מסעדה וממובילי המאבק "מסעדנים חזקים ביחד".

חיים כהן: "מישהו חושב שיש פה איזה פרה חולבת"

"ב-3 השנים האחרונות חלה החמרה גדולה מאוד ברגולציה על מסעדות: חוק הפיקדון, היטל 20% על עובדים זרים, כמו גם הפסיקה בסוגיית הטיפים שתכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019" הסביר מור, שהזהיר כי אם החוק יצא לפועל, "לא יהיו נותני שירות ומלצרים בישראל".