הלחם מתייקר: חלה ולחם אחיד כהה פרוס יתייקרו בכ-4%

מדובר בשני סוגי לחמים שנמצאים בפיקוח מחירים • עם זאת, מחירם של 3 לחמים מפוקחים נוספים לא יעלה, במסגרת פשרה שהושגה בין המאפיות ומשרד הכלכלה

מדפי לחם ברשתות השיווק / צילום: shutterstock
מדפי לחם ברשתות השיווק / צילום: shutterstock

משרד הכלכלה אישר העלאת מחירים של שניים מתוך חמשת הלחמים שנמצאים כיום בפיקוח ממשלתי. לפי הודעה שפרסם היום (א') המשרד בראשות השר אלי כהן, הושג מתווה עם המאפיות הגדולות, במסגרתו שניים מתוך חמשת הלחמים המפוקחים יתייקרו בכמעט ארבעה אחוזים (3.85%), ואילו מחירם של 3 לחמים אחרים לא יעלה כלל. 

לפי משרד הכלכלה, הסכם הפשרה לא כולל מענקים כספיים למאפיות.

על-פי המתווה המתגבש עם המאפיות, מפרסמים היום במשרד הכלכלה כי מתוך חמשת הלחמים הנמצאים בפיקוח, מחירם של שלושת המוצרים הבסיסיים יותר יישאר ללא שינוי. מדובר על לחם אחיד כהה במשקל 750 גרם, לחם לבן במשקל 750 גרם ולחם לבן פרוס וארוז במשקל 500 גרם.

במקביל, מחיריהם של חלה או מאפה שמרים במשקל 500 גרם ולחם אחיד כהה פרוס וארוז במשקל 750 גרם יעלו בשיעור של כ-3.85%. המשמעות היא תוספת של כ-19 אגורות עבור חלה ותוספת של כ-26 אגורות עבור לחם אחיד כהה ופרוס.

ממשרד הכלכלה נמסר הערב: "בהינתן המלצת ועדת המחירים לעלות את מחירי הלחמים בפיקוח באופן אחיד, נעשתה התאמה, כך שהם לא יחולו על מוצרי הלחם הבסיסיים ביותר". עוד נמסר כי "הסיכום טעון אישור של ועדת המחירים והגורמים המשפטיים".