מפקחי משרד החקלאות חשפו מחלבה פיראטית ששיווקה חלב לא מפוסטר

הפעילות במחלבה במושב יכיני שבדרום הופסקה לאלתר, והחשודים הועברו לחקירה

מחלבה פיראטית במושב יכיני / צילום: משרד החקלאות
מחלבה פיראטית במושב יכיני / צילום: משרד החקלאות

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות חשפו אתר פיראטי ששימש כמחלבה במושב יכיני (סמוך לשדרות) שבדרום הארץ, אשר פעל בניגוד לחוק. במקום נתפסו יותר מ-1,000 ליטר חלב שיועד להכנת מוצרי חלב שונים. עם חשיפת המקום, הפעילות הופסקה לאלתר.

מחקירה ראשונית עולה כי החשודים, תושבי אשקלון בשנות ה-40 לחייהם, אשר הפעילו את המקום, מכרו את החלב באופן לא חוקי למחלבות ברחבי הארץ. החשודים הועברו להמשך חקירה, ונפתחו נגדם הליכים משפטיים. החלב שנמצא במקום הועבר להשמדה על-פי צו רופא וטרינר.

במהלך סיור שנערך במקום על-ידי המפקחים, התגלה כי ייצור החלב במחסן נערך בסביבת עבודה מזוהמת, בעלת תנאים סניטריים קשים העלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור. מבירור עלה כי מקום זה אינו מאושר על-ידי משרד הבריאות. כמו כן, נמצאו מכלים אשר הכילו כמות של כ-1,000 ליטר חלב שלא עברו תהליך פיסטור, ושווקו באופן שאינו חוקי למחלבות ברחבי הארץ.

ככלל, מכירת חלב באופן לא מפוקח היא עבירה כפולה. ראשית, תהליך ייצור החלב ומוצריו דורש את אישור משרד הבריאות, שכן חלב המיוצר בסביבת עבודה שאינה תואמת את הדרישות ואינה כוללת תהליכים חיוניים ליצור החלב עלול להוביל לסכנה לבריאות הציבור. כמו כן, חוק החלב קובע כי אספקת חלב תהיה למחלבות מאושרות.