כלנית כרמון מוזכרת כאחת הרוכשות הפוטנציאליות לבזק און ליין

בזק משהה בשלב הזה את הניסיונות למכור את וואלה עקב הצעות מחיר נמוכות

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

המחיר הנמוך שקיבלה בזק  במסגרת הניסיונות למכור את חברת וואלה, הביאו לכך שבזק החליטה בשלב הזה להפסיק את הניסיונות למכור את החברה. בשבועות האחרונים היה ברור בבזק שניסיונות המכירה מדשדשים, והמחירים שהציעו המתעניינים היו רחוקים מאד ממה שבזק סברה שהיא יכולה לקבל. 

בהתחלת המגעים הניחו בבזק שהם יוכלו למכור את וואלה במחיר של כ-200 מיליון שקל, אך בדיעבד המחירים שהציעו המתעניינים היו כמה עשרות מיליוני שקלים בלבד. 

בין המתעניינים בחברה היו איש העסקים אביב גלעדי, איש העסקים אלי עזור (שהציע על-פי ההערכות כ-25 מיליון שקל) וקבוצות משקיעים פרטיים שנכנסו לחדר המידע. 

במקביל למכירת וואלה, בזק מנסה למכור את חברת בזק און ליין, ושם דווקא הושגה התקדמות, ועד השבוע שעבר דובר על 3 קבוצות, וביניהן חברת כלנית כרמון. גם כאן המחירים שהוצעו רחוקים ממה שבזק רוצה. ככל הידוע, בזק רצתה מחיר של 45 מיליון שקל עבור החברה, אבל ההערכות בשוק מדברות על כ-30 מיליון שקל בלבד. 

לבזק און ליין יש חוזה עם ההסתדרות הכללית שאמור להסתיים בקרוב, ומבחינת המשקיעים חוזה זה הוא קריטי לרווחיות החברה. במקרה שחוזה זה ייפתח, בזק און ליין תהיה שווה הרבה פחות, ולכן חלק מהמתמודדים סבורים כי אולי כדאי להתמודד ישירות על המכרז במקום לקנות את החברה. 

בזק און ליין, כמו וואלה, הוגדרו כחברות שאינן סינרגטיות לבזק, ולכן הוחלט למכור אותן. מצד אחד, הן אינן מהוות נטל כבד מדי על הקבוצה, כי הן לא גוזלות יותר מדי תשומת-לב ומשאבים ניהוליים; ואולם מצד שני, ההחלטה להתמקד בעסקי הליבה היא שמובילה את השיקולים האסטרטגיים של הדירקטוריון. על-פי הערכות, העובדה שהחברה נמצאת באמצע תהליך של מכירת השליטה, גם היא תורמת לכך שייתכן שעדיף לחכות לבעל שליטה חדש שייכנס ויקבל את ההחלטות שלו לגבי שתי החברות.