אושרת קוטלר: "אני אשת התקשורת שנגדה הוגשה תלונה"

לאחר חרושת השמועות שהחלה בצהריים אודות עובדת תקשורת שהגישה תלונה במשטרה נגד עיתונאית מוכרת בגין כליאה ותקיפה - עיתונאית ערוץ עשר אושרת קוטלר פרסמה פוסט הבהרה בפייסבוק לפיו היא העיתונאית שנגדה הוגשה התלונה, אך לטענתה לא היו דברים מעולם • בתוך כך, אלכס גלעדי משך את תביעת הדיבה נגד קוטלר ונרי ליבנה בעקבות הסכם גישור

אושרת קוטלר / צילום: רמי זרנגר
אושרת קוטלר / צילום: רמי זרנגר

לאחר חרושת השמועות שהחלה היום (ד') בצהריים עם הפרסום באתר ynet אודות עובדת באחד מכלי התקשורת שהגישה תלונה במשטרה נגד עיתונאית מוכרת שתחתיה עבדה בגין כליאה ותקיפה, פרסמה הערב עיתונאית ערוץ עשר אושרת קוטלר הבהרה בפייסבוק, בה היא מודיעה שני דברים: 1. היא אשת התקשורת בעניינה הוגשה התלונה. 2. לטענתה, לא היו דברים מעולם, ומדובר בשקר וכזב.

בפוסט שפרסמה קוטלר ציינה כי "היום הגישה נגדי תחקירנית שעבדה תחתיי תלונה (במשטרה - מ' ש') על תקיפה".

בטרם התייחסה קוטלר לגופם של דברים, ובין השאר לטענתה כי כלאה את התחקירנית בחדרה ותקפה אותה, הדגישה קוטלר כי "לא היו דברים מעולם. כל טענותיה של התחקירנית הן עורבא פרח. שקר וכזב".

קוטלר ציינה כי בשיחה אליה זומנה התחקירנית (ובמסגרתה לכאורה אירע האירוע נושא התלונה במשטרה) נכח גם עורך התוכנית, ניר בכר. "שנינו עיתונאים ותיקים. שנינו נדהמנו מעוצמת המהומה שהתחקירנית החליטה לחולל בכוונת מכוון בשיחה הזאת", כותבת קוטלר.

קוטלר ממשיכה וכותבת: "חשוב להבהיר - התחקירנית לא זומנה לשיחת פיטורים אלא לשיחה שנועדה לאפשר לה להמשיך לעבוד במערכת למרות חוסר שביעות-רצון מתמשך מהתנהלותה המקצועית. אלא שהיא, מצוידת באמצעי הקלטה, בחרה להוביל את השיחה לצעקות, כשהיא מטיחה בנו שוב ושוב שאנחנו מתנכלים לה ורוצים לפטר אותה. לצערי, נגררתי לצעוק חזרה. תבעתי ממנה לשבת, רק כדי שתקשיב לדברנו. איש לא איים. איש לא 'כלא'. בדיוק להפך, הוצע לה לנסות לפתוח דף חדש במסגרת עבודתה".

קוטלר הזמינה על גבי הפוסט ברשת החברתית את העובדת מגישת התלונה לפרסם את הקלטת השיחה במלואה, ולא רק ציטוטים חלקיים, כפי שאלה הושמעו בתקשורת. בנוסף, קוטלר מציינת כי יום לאחר קיום השיחה האמורה, היא יזמה שיחה נוספת עם התחקירנית, במסגרתה הביעה צער על הטונים הגבוהים.

קוטלר סיימה את הפוסט בנימה אישית, תוך שהיא מביעה צער על מסע ההכפשות (לדבריה) שמתקיים בעניינה: "27 שנים אני עובדת לצד תחקירנים, כתבים, מפיקים ועורכים. כולם יעידו שהמגזין הוא משפחה חמה ותומכת. צר לי שהפעם בחרה העובדת לנהל מסע הכפשות נגדי ונגד מעסיקיה".

עו"ד יניב שגב, בא-כוחה של המתלוננת, מסר ל"גלובס": "מצופה היה מהגברת קוטלר להתנצל בפני מרשתי על מעשיה כלפיה, ובמיוחד כאשר ידוע לה היטב מצבה הרפואי הקשה, וחלף כך היא ממשיכה את הפגיעה בה, וזאת למרות קיומן של ראיות אובייקטיביות מוקלטות אשר סותרות מפורשות את לשון תגובתה".

תגובת חדשות עשר: "אושרת קוטלר ועורך התוכנית מכחישים בתוקף את טענות העובדת על תקיפה. הובהר לעובדת בסדרה של פגישות ושיחות כבר לפני חודשים כי אם היא חשה מאוימת, עליה לפנות מיידית למשטרה - ואולם היא סירבה לעשות זאת או לשתף את מנהליה בטענותיה". 

גלעדי מושך את תביעת הדיבה נגד קוטלר וליבנה

בתוך כך, היום הודיע אלכס גלעדי, נשיא שידורי קשת לשעבר, כי ימשוך את תביעת הדיבה שהגיש נגד העיתונאיות אושרת קוטלר ונרי ליבנה, לאחר שהגיע עמן להסכם גישור. תביעת הדיבה עסקה בחשיפתה של קוטלר לפני כשנה וחצי בשידור חי בערוץ עשר כי אלכס גלעדי תקף אותה מינית (לכאורה).

ההחלטה על משיכת התביעה התקבלה לאחר הליך גישור שקיימו הצדדים, שנותר חסוי למעט הצהרות הצדדים, במסגרתם הצהיר גלעדי כי אינו זוכר את האירועים מ-1994 אותם תיארה העיתונאית הוותיקה בשידור. גלעד הוסיף כי התנהגות כזו אינה מאפיינת אותו, וכי בכל מקרה לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בה.

פרקליטיו של אלכס גלעדי, עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, הגיבו מטעמו: "בהסדר הגישור התחייבו כל הצדדים כי ככל שיישאלו אודות הפרשה, התביעה וסיומן, הם ימסרו גרסה התואמת את הנוסחים השלמים של ההצהרות ההדדיות שנחתמו בידיהם במסגרת הסדר הגישור.

"מרשנו, מר אלכס גלעדי, הוא אדם הגון וישר-דרך, והוא הורה לנו להקפיד בכך, קלה כחמורה. לפיכך, לבד מהעברתו אליכם של הסדר הגישור המלא, על הצהרות הצדדים לו, לא נוכל להוסיף דברים.

"אנחנו מצרים על כך שהגברות הנכבדות קוטלר וליבנה אינן נוהגות כמרשנו, גלעדי, והצטערנו לגלות באמצעי התקשורת השונים תגובות שלהן שאינן הולכות יד ביד עם התחייבותן האמורה. עם זאת, מר גלעדי ידבוק בדרכו הראויה, וזאת ללא קשר לאופן התנהלותן של השתיים".