האח הגדול | בלעדי

מסתמן: מיזוג רשת-ערוץ עשר יצא לדרך רק בליל שלישי

הסגירה הסופית בין קשת לרשת על מכירת חברת החדשות תתקיים רק ביום שלישי – היום האחרון האפשרי לסגירה בהסכם שבין הצדדים • בכך טורפדה הכוונה לעלות לאוויר את הערוץ הממוזג בד-בבד עם השקת עונת ה-VIP של "האח הגדול"

המיזוג בין רשת וערוץ עשר / צילום: שאטר
המיזוג בין רשת וערוץ עשר / צילום: שאטר

אמנם רשת וערוץ עשר קיוו מאוד שהערוץ הממוזג יעלה ביום שבת הקרוב עם תוכנית ההשקה של "האח הגדול", אבל כרגע מסתמן כי שידור של הערוץ הממוזג לא יתאפשר לפני ליל שלישי. ל"גלובס" נודע כי הסגירה הסופית בין קשת לרשת על מכירת חברת החדשות תתקיים רק ביום שלישי - היום האחרון האפשרי לסגירה בהסכם שבין הצדדים.

סגירת העסקה בין רשת לקשת (קלוזינג) היא השלב האחרון שיישאר לפני שהמיזוג יתאפשר בפועל, זאת לאחר שמחר צפויה הרשות השנייה לאשר מחדש את המיזוג. בעלי המניות ברשת-עשר קיוו שניתן היה לסיים את התהליכים מול קשת עד סוף השבוע הקרוב, אבל בקשת כאמור בחרו לקבוע פגישת סגירה רק ביום שלישי. בכך טורפדה הכוונה לעלות לאוויר את הערוץ הממוזג בד-בבד עם השקת עונת ה-VIP של "האח הגדול".

בערוצים רשת ועשר קיוו לעלות לאוויר כבר בתחילת ינואר, אך כשהתברר כי בשל השינויים בחלוקת המניות בערוץ הממוזג הם יידרשו להגיש בקשה מחודשת לממונה על ההגבלים העסקיים, הם החלו להתכוונן ליום ההשקה של העונה החדשה של "האח הגדול".

בינתיים, ערוץ עשר כבר נפרד:

נזכיר כי היום עבר המיזוג המבוקש צעד משמעותי, כשהממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, נתנה לו את אישורה. לפני ימים ספורים קיבל המיזוג גם את אישור ועדת הריכוזיות. כעת כל שנותר הוא אישור של מועצת הרשות השנייה, שם לא נראה כי מבקשי המיזוג עתידים להיתקל בבעיה.

נזכיר כי יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהתנגדה למיזוג (וכנראה עדיין מתנגדת לו), הבהירה בישיבת המועצה האחרונה כי למעשה אין סיבה אמיתית לשנות משהו מהאישור הקודם שניתן, מפני שבעת מתן האישור כבר היה ברור שבעלי השליטה בערוץ הממוזג יהיו בעלי המניות של ערוץ עשר.