אמריקן אקספרס תנפיק כרטיסי אשראי ללקוחות היוקרה של אל על

עפ"י ההסכם, פועלים אקספרס תנפיק כרטיסי אשראי ממותגים פרימיום ממותג אמריקן אקספרס, בנקאיים וחוץ-בנקאיים, ללקוחות היוקרה של מועדון הנוסע המתמיד של אל על • ההתקשרות אינה בלעדית ותחול לתקופה של 7 שנים החל מ-1 בספטמבר 2019

אמריקן אקספרס / צילום: ס.א.פ קריאייטיב / Shutterstock
אמריקן אקספרס / צילום: ס.א.פ קריאייטיב / Shutterstock

חודש וחצי אחרי שמועדון הנוסע המתמיד של אל על הכריז על הסכם ארוך-טווח עם כאל להנפקת כרטיסי האשראי של המועדון, הבוקר (ה') מדווח במקביל על חידוש הסכם שיתוף-הפעולה עם אמריקן אקספרס להנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי מסוג פרימיום לחברי מועדון הנוסע המתמיד.

חברי הפרימיום מהווים נתח של כ-25% מכלל הכרטיסים המונפקים לחברי המועדון של אל על, כלומר כ-80 אלף מחזיקי כרטיס אשראי שרשאים להנפיק כרטיס פרימיום של דיינרס, עליו הם משלמים 32 שקל בחודש; או של אמריקן אקספרס, עליו הם משלמים 40 שקל לחודש כדמי אחזקה. מספר כלל חברי המועדון שמחזיקים בכרטיס אשראי FLY CARD עומד על 312 אלף. עבור כרטיס בסיסי משלמים החברים הללו 20 שקל בחודש.

על-פי ההסכם, פועלים אקספרס תנפיק כרטיסי אשראי ממותגים פרימיום ממותג אמריקן אקספרס, בנקאיים וחוץ-בנקאיים, ללקוחות היוקרה של המועדון. ההתקשרות אינה בלעדית ותחול לתקופה של 7 שנים החל מיום 1 בספטמבר 2019.

כרטיס האשראי FLY CARD של מועדון הנוסע המתמיד של אל על הושק לפני 4 שנים, וכיום הוא בתפוצה של כ-300 אלף כרטיסים. מחזור העסקאות בFLY CARD עומד על יותר מ- 26 מיליארד שקל בשנה, כ-8% מסך מחזורי האשראי בישראל. המחזור הממוצע ללקוח הוא 9,500 שקל: 4,500 שקל בכרטיס ה-FLY CARD ויותר מ-23,000 שקל בכרטיסי הפרימיום. 10% ממחזור הסליקה מומר לנקודות של אל על.

לפי ההסכם, הפועלים אקספרס תשלם מענק חד-פעמי, ואל על תהיה זכאית לתמלוגים שוטפים מהפועלים אקספרס שייגזרו מהיקפי השימוש בכרטיסי האשראי שיונפקו ללקוחות הפרימיום.

במועדון FLY CARD סירבו להעביר את פרטי העסקה, בטענה שמדובר בפרטים מסחריים חסויים. עוד קובע ההסכם כי את שיווק הכרטיס תממן הפועלים אקספרס.

באל על  מדווחים הבוקר לבורסה כי להערכת החברה, הגידול בהכנסותיה בעקבות מימוש ההתקשרות עם הפועלים אקספרס אינו צפוי להיות מהותי ביחס להכנסותיה.

כאמור, בחודש דצמבר האחרון דווח כי כאל תפעיל את מועדון Fly Card, שבמסגרתו כאל מנפיקה כרטיסי אשראי של דיינרס לתקופה של 10 שנים. ההסכם כולל גם ענקית כרטיסי האשראי הבינלאומית מאסטרקארד. במסגרת התחרות של כאל-מאסטרקארד מול לאומי קארד-ויזה העולמית, התחייבו הזוכות לשלם לאל על "מענק חתימה חד-פעמי" בהיקף גבוה של 125 מיליון שקל. כבר בשלב הראשון קיבלה אל על 60 אלף שקל עבור תמלוגים עתידיים.