המסע לאילת מתארך: מיום שני הקרוב - טיסות מת"א לשדה התעופה רמון

בשלב הראשון יופעלו טיסות מסחריות פנים-ארציות של ארקיע וישראייר משדה דב ומנתב"ג • משך הטיסה מהמרכז לשדה התעופה רמון צפוי לעמוד על כחצי שעה, אך זמן ההגעה יתארך בשל הנסיעה משדה התעופה לאילת

שדה התעופה רמון / צילום: איל יצהר
שדה התעופה רמון / צילום: איל יצהר

ביום שני הקרוב ינחתו הנוסעים הראשונים של טיסת הבכורה הרשמית לנמל התעופה רמון. השדה יחל לפעול באופן מדורג ובתיאום לגבי "חלוקת השמיים" עם חיל האוויר.

בשלב הראשון יופעלו טיסות מסחריות פנים-ארציות של ארקיע וישראייר משדה דב ומנתב"ג, ובשלב מאוחר יותר יחלו לפעול טיסות מסחריות בינלאומיות של חברות תעופה זרות. ב-4.2, 11.2, ו-18.2 ימריאו וינחתו הטיסות הראשונות בשעות אחר-הצהריים והערב בלבד. טיסות החזור לתל-אביב ימריאו מרמון בשעות הערב, כאמור לאור תיאום על השטח האווירי מול צה"ל.

הנוסעים שהזמינו טיסות מקבלים כעת הודעות כי הם ינחתו או ימריאו משדה התעופה רמון, במקום בשדה התעופה של אילת. הנוסעים הללו יועברו לאילת בשאטלים חינם, שיפעלו בתקופת ההפעלה המדורגת של השדה.

משך הטיסה מהמרכז צפוי אמנם להתקצר בכ-4 דקות, והוא יהיה כחצי שעה, אלא שהמרחק מאילת, של כ-20 ק"מ, מאריך את המסע בעוד 20 דקות לנסיעה. אל הזמן הזה יצטרף גם משך ההליך בשדה התעופה רמון ששונה מזה של אילת - כך למשל המרחק מהמטוס ועד לבית הנתיבות אחרי הנחיתה אליו יועברו הנוסעים באוטובוס.

שירותי ההסעה החינמיים יופעלו גם משדה התעופה באילת בטווח של שעתיים וחצי לפני מועד ההמראה המתוכנן ולאחר הנחיתה ברמון, בתדירות של רבע שעה.