דירקטוריון אינטרנט זהב צומצם - שלושה נציגי הבנקים הנושים של יורוקום נאלצו לעזוב

בהודעה לבית המשפט כתבו המנהלים המיוחדים של יורוקום כי הדרישה לצמצם את הדירקטוריון "אינה הולמת את חוק החברות חוק הבזק", ועל ניסיונות מכירת מניות ביקום על ידי אינטרנט זהב כתבו כי יורוקום "שומרת על כל זכויותיה"

דורון תורג'מן בכנס "עושים שוק"/ צילום: איל יצהר
דורון תורג'מן בכנס "עושים שוק"/ צילום: איל יצהר

שלושה מנציגי הבנקים הנושים של חברת יורוקום התפטרו מדירקטוריון החברה הבת, אינטרנט זהב , על רקע דרישת מחזיקי האג"ח לצמצם את מספר חברי הדירקטוריון. השלושה הם יובל ברונשטיין, אילן כהן וגלעד שר, אשר מונו על ידי הבנקים הנושים רק בחודש יוני האחרון, במטרה לשלוט למעשה על מכירת גרעין השליטה בבזק (אינטרנט זהב שולטת בביקום, בעלת השליטה בבזק).

כעת כולל דירקטוריון אינטרנט זהב ארבעה חברים: שני דירקטורים חיצוניים ושניים שהם נציגי הבנקים (משה לוסקי ויהל שחר). כזכור, השליטה דה פקטו באינטרנט זהב עברה לבעלי האג"ח לאחר שהחברה הודיעה על עצירת תשלומי אג"ח, בעקבות כישלון מכרז למכירת מניותיה בביקום.

אלא שלצד ההתפטרות, נושי יורוקום מוחים על מהלך צמצום הדירקטוריון והקטנת מספר הנציגים שלהם. בהודעה לבית המשפט כתבו המנהלים המיוחדים לחברת יורוקום, עוה"ד פנחס רובין, אמנון לורך ואורי גאון, בנוגע לצמצום הדירקטוריון, כי הם "בדעה כי דרישת מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב אינה הולמת את חוק החברות, חוק הבזק, צו הבזק והיתר השליטה".

נוסף על כך התייחסו המנהלים המיוחדים לניסיונות למכירת מניות ביקום על ידי אינטרנט זהב - מכירה שאם תצא אל הפועל, תשאיר למעשה את הבנקים הנושים בידיים ריקות - וכתבו כי "למיטב ידיעת המנהלים המיוחדים, אינטרנט זהב ומחזיקי איגרות החוב שלה מנהלים משא ומתן עם רוכש/ים פוטנציאליים למכירת מניות ביקום. יורוקום תקשורת, באמצעות מנהליה המיוחדים, שומרת על כל זכויותיה בענייניה אלה ובכלל".

נזכיר, שמחזיקי אג"ח אינטרנט זהב דורשים מהבנקים נושי יורוקום להזרים הון לאינטרנט זהב, וטוענים כי הבנקים סיכלו בעבר הצעות מכירה של ביקום במחירים סביב מיליארד שקל.

ביוני האחרון גייסה אינטרנט זהב 100 מיליון שקל בהנפקה פרטית, מתוכם הזרימו הבנקים נושי יורוקום כ-50 מיליון שקל לצורך ייצוב החברה.