חייבים להישאר מחוברים גם באוויר? זה יעלה לכם

אל על משיקה שירות אינטרנט במטוסיה גם ליעדים בצפון אמריקה ומציגה 3 סוגי חבילות בהתאם לאפיוני הגלישה הרצויים • המערכת האינטרנטית תקפה ב-18 ממטוסי החברה

אינטרנט אלחוטי בטיסה / צילום אילוסטרציה: shutterstock
אינטרנט אלחוטי בטיסה / צילום אילוסטרציה: shutterstock

חייבים להישאר מחוברים גם באוויר? אל על משיקה שירות אינטרנט במטוסיה גם ליעדים שאליהם היא טסה בצפון אמריקה (ניו-יורק, לוס אנג'לס, מיאמי וכדומה). האינטרנט האלחוטי בזמן הטיסה הפך להיות נפוץ במרבית חברות התעופה המסורתיות.

מתוך 43 המטוסים של אל על, המערכת האינטרנטית תקפה ב-18 ממטוסיה: ב-8 מטוסי הדרימליינר שכבר בשימוש (מתוך צי של 16 מטוסים שייכנסו בהדרגה), ב-8 מטוסי 737-900 ובשני מטוסי בואינג 737-800.

החבילות נחלקות ל-3 סוגים בהתאם לאפיוני הגלישה הרצויים (עם או בלי סרטונים, חיבור ל-VPN וכדומה). מחיר החבילות משתנה בהתאם לתוכנן, אולם הוא אחיד לנוסעים ואינו מושפע מהמחיר שבו נרכש כרטיס הטיסה או מהמחלקה במטוס.

בהתאם לחבילה הנרכשת ניתן לגלוש דרך סמארטפון, טאבלט או מחשב נייד (הגלישה אפשרית ממכשיר אחד בכל זמן נתון).

החבילות שאותן ניתן לרכוש במטוס נמכרות בכסף או בנקודות הנוסע המתמיד, כאשר המחיר למחזיקי כרטיס האשראי פליי קארד הוא זול יותר. לקוחות טופ פלטינה לא משלמים על השירות.

שירות אינטרנטי אלחוטי במטוסי אל על
 שירות אינטרנטי אלחוטי במטוסי אל על

מה בתפריט? חבילת בייסיק, שמאפשרת לצ'וטט בוואסטאפ ונותנת גישה לתיבת המייל מהסלולרי או מהטאבלט, תעלה 4 דולר בטיסות לאירופה ו-6 דולר בטיסות לארה"ב - חבילה זו תוענק בחינם עד 30.4.19. בנקודות הנוסע המתמיד היא תעלה 15 נקודות לטסים לאירופה ו-20 נקודות לטסים לארה"ב. מחזיקי כרטיס אשראי פליי קארד ישלמו 10 נקודות לאירופה ו-15 נקודות לארה"ב.

החבילה הבאה היא חבילת סושיאל, שמעבר לוואטסאפ ולשירות המייל מאפשרת לגלוש באתרים או באפליקציות ולצפות בסרטונים של עד 3 דקות. חבילה זו מיועדת לסמארטפון או לטאבלט, והיא עולה 10 דולר בטיסות לאירופה ו-15 דולר בטיסות לארה"ב. בנקודות הנוסע המתמיד העלות היא 30 נקודות לאירופה ו-45 נקודות לארה"ב. למחזיקי פליי קארד העלות בנקודות היא 20 לאירופה ו-40 לארה"ב.

החבילה העסקית כוללת את כל האופציות כולל חיבור ב-VPN וצפייה בסרטים. חבילה זו רלוונטית גם לגלישה מהלפטופ, והיא עולה 20 דולר בטיסות לאירופה ו-25 דולר בטיסות לארה"ב. המחיר בנקודות הנוסע מתמיד הוא 50 נקודות בטיסות לאירופה ו-75 נקודות בטיסות לארה"ב. עבור מחזיקי פליי קארד המחיר הוא 40 נקודות לאירופה ו-65 נקודות לארה"ב.

בכל מקרה לא ניתן לבצע שיחות קוליות בעת הגלישה בטיסה, וטוב שכך.