הטיול שלכם כבר לא ייראה אותו הדבר: גאדג'טים שחייבים

מצלמה עמידה שתתחרה בגו-פרו, שליטה מרחוק על המנגל, ונסיעה לא שגרתית בשטח: עונת הטיולים בפתח - ואיתה גם החיפוש אחר עזרים שישפרו את ההנאה של המטיילים

חופשת הפסח נמצאת ממש מעבר לפינה, והיא יכולה לספק זמן מצוין להתאוששות, הדחקה ובריחה לחיק הטבע. לקראת חופשת האביב המתקרבת אספנו כמה עזרים חיוניים למטיילים מתוחכמים.

מצלמת אקשן לצלמים יצירתיים

ההצלחה המסחררת של יצרני "מצלמות האקשן", דוגמת גו-פרו, תפסה את יצרני המצלמות הקלאסיים בלתי מוכנים. אולם כעת הפער הולך ונסגר בזכות דור חדש של מצלמות, שמציעות את איכויות הצילום והרב-תכליתיות של מצלמות דיגיטליות ייעודיות עם ביצועים, ממדים ועמידות של מצלמות "אקשן".

דוגמה אחת היא המצלמה RXO II של סוני, שהושקה השבוע. עם אורך של כ-6 סנטימטרים, רוחב של 4 סנטימטרים ועובי של 3.5 סנטימטרים היא אינה גדולה בהרבה ממצלמות האקשן של ימינו והיא שוקלת 132 גרם. המארז שלה מתוכנן לשאת התעללות שטח טיפוסית עם עמידות בפני מים בעומק עד 10 מטרים, עמידות בפני נפילות מגובה עד 2 מטרים וחסינות בפני מעיכה תחת משקל של עד 200 קילו. מתחת למיגון הקשוח נמצאת עדשה אופטית של קרל צייס עם זווית צילום רחבה ויכולת צילומי מאקרו ממרחק של כ-20 סנטימטרים.

יש גם חיישן של 15.3 מגה-פיקסל מתוצרת סוני; רגישות ISO של בין 80 ל-12,800 כמו במצלמות סטילס מקצועיות; מסך LCD לצפייה בזמן אמת שנע על ציר כדי לאפשר צילום מזוויות חריגות ואפילו פועל מתחת למים; מייצב אופטי פנימי לצילומי וידאו; וכמובן יכולת להסריט בשטח באיכות של 4K בקצב של כ-30 פריימים לשניה עם הקלטה פנימית.

לטובת חובבי האפקטים מציעה המצלמה צילום בהילוך איטי במיוחד, שמקליט בקצב של עד כ-1,000 פריימים לשנייה. מנגד, חובבי צילומי הסטילס יכולים להתברך בצמצם סופר-מהיר, שחזור צבע מקצועי ושלל אפקטים. המצלמה תושק בצפון אמריקה במהלך אפריל במחיר של כ-700 דולר.

לעשן את הבשר ולא את הבגדים

חג הפסח, ובעצם כל חגי ישראל, הפך זה מכבר לחג המנגל והבשר. אבל לקראת העשור החדש של המאה ה-21 כבר לא צריך לנפנף, לחרוך את שערות הידיים ולעשן את הבגדים במקביל לבשר. דוגמה טובה היא סדרת המעשנות והגריל החדשה של יצרנית הגרילים המהוללת Traeger, שהושקה לאחרונה. זהו גריל מבוסס שבבי עץ, שמסוגל לצלות או לעשן בו זמנית כמות מאסיבית של בורגרים, עופות וצלעות (או ירקות לטבעונים).

ייחודו הוא בטכנולוגיה שאותה מכנה החברה Wifire. מדובר בחיבור IoT ("אינטרנט של הדברים") בין הגריל לאפליקציה בטלפון החכם של המנגליסט. באמצעותו הוא יכול לשלוט מרחוק בטמפרטורה המדויקת, לקבל מידע על מידת העשייה של הבשר בזמן אמת באמצעות חיישן, להוסיף עשן באמצעות המנוע החשמלי, להפעיל טיימר כיבוי וכדומה. כל זאת מבלי לעזוב את האורחים או לקום מהכיסא.

במקביל, האפליקציה מחברת את הטלפון למאגר מתכונים ייעודי בענן, שמאפשר לבחור בין מאות מתכוני צלייה, להתאים להם את שבבי העץ המתאימים ולקבל הנחיה צעד-אחר-צעד בתפעול הגריל להכנת המתכון הספציפי. קיימים מספר דגמים בהתאם לקיבולת והמחיר בארה"ב מתחיל מסביבות 800 דולר.

דו-גלגלי חשמלי לטיולי שטח

אופנוע שטח הוא כלי מצוין לבריחה מהעיר אל הטבע אבל יש לא מעטים, שנרתעים מכלים מטרטרים, רועשים ומעשנים, שמפרים את שלוות הציפורים והפרפרים. עבורם מיועד אופנוע השטח החשמלי החדש של הסטארט-אפ השוודי "Cake". זהו אחד הכלים החשמליים הראשונים בקטגוריה, שפותחו כדי לעמוד בתנאים של נהיגת "מוטו-קרוס". הכלי, שכל הפיתוח וההנדסה שלו מבצועת באירופה, מצוייד בשלדת אלומיניום תעופתי ובמתלים ארוכי מהלך, שפותחו במיוחד עבורו על ידי היצרן בולמי הזעזועים הנודע "אוהלינס".

את הכלי מניע מנוע חשמלי תעשייתי בהספק 11 קילוואט כאשר מקור הכוח הוא סוללה מאסיבית של 50 אמפר-שעה. טעינה מלאה מרשת החשמל אורכת כשעתיים וחצי ובמקרה של התרוקנות הסוללה ללא מקור טעינה בסביבה ניתן לרכוש סוללה רזרבית להחלפה מהירה.

המשקל העצמי של הכלי הוא 59 ק"ג בלבד, כאשר הסוללה מוסיפה עוד 17 ק"ג. והוא קומפקטי מספיק לאחסון על מתלי אופניים או בתוך תא המטען של רכב שטח. בסיוע משקל הנוצה מסוגל הכלי להתנייד במהירות של מעל 90 קמ"ש ולטווח של עד 80 ק"מ עם אפס זיהום אוויר וכמעט ללא רעש. הכלי חוקי גם לתנועה בכבישים ציבוריים באירופה ובצפון אמריקה. החברה מכוונת להתחיל למסור את המשלוחים הראשונים בקיץ הקרוב כאשר הייצור מתבצע על פי הזמנה. זה לא תענוג זול: מחירו של הכלי כ-13,800 אירו והפיקדון למזמינים מוקדמים הוא 200 אירו בלבד.