בנק ישראל מסיר עוד חסם לבנק הדיגיטלי של לאומי

לקוחות בגילאי 16-18 יוכלו לפתוח חשבון ראשון בבנק הדיגיטלי פפר • עד כה רק לקוחות שכבר היו בעלי חשבון בנק יכלו לפתוח חשבון חדש בערוצים הדיגיטליים

 

 

בנק ישראל הסיר חסם כניסה לפפר - הבנק הדיגיטלי של לאומי. היום (ב') הודיע לאומי כי ניתן יהיה לפתוח חשבון בנק ראשון ללקוחות בגילאי 16-18 בפפר, גם מבלי שיש לאותם לקוחות חשבון בנק אחר. עד היום רק למי שיש חשבון בנק קיים (וגם רק ללקוח שמעל גיל 18), יכלו לפתוח חשבון בנק חדש באופן דיגיטלי ללא הגעה לסניף.

המגבלה הזו קיימת על מנת למנוע מצב של הלבנת הון ופתיחת חשבונות בנק בזהות מזויפת. כעת בנק ישראל מעניק הקלה ללאומי, ומאפשר ללקוחות הצעירים שבגילאי 16-18 (קהל יעד חשוב לפפר, הממתג עצמו כבנק לצעירים) לפתוח חשבון ראשון באופן דיגיטלי. בלאומי מעריכים כי בהמשך יאפשר בנק ישראל את ההקלה הזו לכלל הלקוחות, ולא רק לצעירים.

הקלה נוספת היא שכיום ניתן לפתוח חשבון בערוצים הדיגיטליים באמצעות סריקת שתי תעודות מזהות ושיחת וידאו צ'אט עם נציג. כעת, מתוך ההבנה שצעירים רבים בגילאי 16-18 אינם מחזיקים בשתי תעודות מזהות, הם יוכלו להצטרף לפפר כאשר ברשותם תעודת זהות בלבד. ההקלה הזו נובעת מכך משהוטמע בתהליך הזיהוי טכנולוגית זיהוי פנים.

פפר הוא אחת ההשקעות המרכזיות שעשה בנק לאומי בשנים האחרונות, כחלק מהמגמה של הבנק כולו להפוך לדיגיטלי יותר. את ההקמה הובילה מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח, ולפי הערכות ההשקעה בפפר הגיעה עד היום למאות מיליוני שקלים. פפר הושק רשמית לפני קרוב לשנתיים, והוא מנוהל כיום ע"י מיכל קיסוס הרצוג. בלאומי לא מפרסמים נתונים בדבר היקף הפעילות של פפר, אך טוענים כי מדובר בהצלחה וכי הבנק עומד ביעדים השאפתניים שהוצבו לו.