סרצ'לייט שיפרה ההצעה למחזיקי האג"ח בביקום

אין שיפור בהצעה החדשה למחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב

קרן ההשקעות הבינלאומי סרצ'לייט ממשיכה במאמציה לרכישת השליטה בחברת בי קומיוניקיישנס (ביקום), ששולטת בבזק . הבוקר הגישה הקרן הצעה מחייבת לביצוע השקעה בביקום , וזאת בתגובה להצעה מתחרה שהגיש לפני כשבועיים גד זאבי.

הצעתה של סרצ'ילייט כוללת בתוכה הזרמת הון מהותית של 300 מיליון שקל לביקום, הקדמת פירעון חלק מהחוב לאג"ח של ג' של החברה והתחייבות למחזיקי האג"ח לפירעון מלוא החוב כלפיהם במועדו. ההצעה מבוססת בין השאר, על פירעון מלא של החוב לאג"ח ב' (שמועד פירעונן חלף) על סך של 226 מיליון שקל, ובמקביל תשלום של 274 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג'. תשלום זה יהווה למעשה הקדמה של 82% מתשלומי הקרן של השנים 2020-2021, כאשר יתרת הקרן לשנים אלו בסך של 62 מיליון שקל תידחה לסוף חיי האג"ח בנובמבר 2024.

"הזרמת ההון החיצוני הנוסף לחברה, לצד תשלום החוב למחזיקי אגרות, יבטיחו תשלום מלא של 100% מהחוב המקורי (קרן וריבית) למחזיקי אגרות חוב (סדרה ג') ללא כל שינוי במועד הפירעון הסופי וללא תספורת", כותבת סרצ'לייט במכתב שהועבר לחברת ביקום ולנאמני האג"ח שלה. לדברי הקרן, מובאת ההצעה לאחר משא ומתן ממושך שהתקיים בין נציגיה לבין נציגי מחזיקי אג"ח ב' ונציגי מחזיקי אג"ח ג'.

הנכס המרכזי של ביקום הוא החזקה ב-26.34% ממניות בזק, ששווין הבורסאי עומד כיום על 1.76 מיליארד שקל, לאחר שנשחק ב-40% בשנה האחרונה. בנוסף מחזיקה ביקום בכ-700 מיליון שקל במזומן, כאשר כנגד נכסים אלו רשומים חובות של כ-2.47 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, מתוככם כ-2.24 מיליארד שקל למחזיקי אג"ח ג'.

בעלת השליטה בביקום היא חברת אינטרנט זהב, שנמצאת במצב של חדלות פירעון בשל חוב של כ-735 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה מסדרות ג' ו-ד'. אינטרנט זהב מחזיקה ב-51.95% ממניות ביקום, ששווי השוק שלהן קרס בשנה האחרונה ביותר מ-80% ל-130 מיליון שקל בלבד, על רקע הנפילה בשווי מניות בזק שבבעלותה.

סרצ'לייט קפיטל פרטנרס היא קרן פרייבט אקוויטי (הון פרטי להשקעות), שנוסדה ב-2010 ופועלת ממשרדיה שבעיר ניו יורק. הקרן מתמחה בהשקעות בחברות בתחומי התקשורת (טלפוניה, כבלים, סלולר וכדומה) וממקדת את פעילותה בצפון אמריה ובאירופה.

בחודשים האחרונים מנסה סרצ'לייט להשיג את השליטה בבזק, ואף הגישה לשם כך כמה הצעות למחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב. האחרונה שבהן נקבה בסכום של 361 מיליון שקל במזומן שיקבלו מחזיקי אג"ח אינטרנט זהב תמורת הסכמתם למכירת מניות השליטה בביקום לידי סרצ'לייט.

הצעה זו זכתה לרוב גדול מקרב מחזיקי האג"ל שאינטרנט זהב, והועדפה על פני ההצעה המתחרה שהגיש להם איש העסקים הישראלי גד זאבי. בתגובה לתוצאות, פנה זאבי למחזיקי אג"ח ביקום עם הצעה להשקיע 950 מיליון שקל בביקום כנגד הקצאת מניות שיהפכו אותו לבעל השליטה בחברה.

בהצעתו כתב זאבי כי סכום של 800 מיליון שקל ישמש לפירעון מוקדם של אג"ח ג', בעוד שיתרת הסכום תצטרף למזומן שבקופה ותשמש לפירעון סופי של אג"ח ב' ולמימון פעילותה החברה. בעקבות הצעה זו, פנתה גם סרצ'לייט ישירות למחזיקי האג"ח של ביקום.

ההצעה היום הוגש באופן רשמי לאחר שבשבוע שעבר שהו נציגי סרצ'לייט בישראל וניהלו משא ומתן עם נציגי מחזיקי האג"ח של ביקום ושל אינטרנט זהב. לגלובס נודע כי בימים האחרונים נמשכו המגעים ההדוקים של בין נציגי סרצ'לייט לנציגויות המחזיקים בשתי החברות. את סרצ'לייט מייצגת כיום במשא ומתן עורכת הדין אילנית לנדסמן יוגב ממשרד הרצוג פוקס נאמן, שנשכר לאחרונה למשימה, לאחר שקודם לכן יוצגה הקרן בידי משרד מיתר.

במכתב לביקום שפורסם היום, כותבת הקרן כי הצעתה מספקת את רמת הוודאות הגבוהה ביותר להשלמת עסקת ההשקעה בחברה, ובמהירות הגובה ביותר. לדברי הקרן, מקורות המימון שלה קיימים ומובטחים ויש לה איתנות פיננסית לתמוך בחברה בטווח הארוך ולהשקיע הון נוסף ככל שיידרש.

סרצ'לייט גם טוענת כי קיימה שיחות רבות עם משרד התקשורת ובטוחה ביכולתה לקבל היתר שליטה בבזק לפי חוק, בין השאר לאור היותר גוף בינלאומי בעל מוניטין מבוסס ומוכר בתחומי הטלקומוניקציה. "דבריה, היא תספק לחברה יתרונות ייחודיים הקיימים לה עקב מומחיותיה בתחומי הטלקומוניקציה