קמפיין חדש: המצב המורכב של נשים לא נשואות שבני זוגן נהרגו בצבא

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, קבוצת פרסומאים ואתר סלונה חברו לסייע לעמותת "הותיר אחריו חברה" ביצירת קמפיין ציבורי שיעלה למודעות את מצבן של נשים לא נשואות שבני זוגן נהרגו במהלך השירות הצבאי

חיילות ליד אנטדרת זיכרון / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
חיילות ליד אנטדרת זיכרון / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, קבוצת פרסומאים ואתר סלונה חברו לסייע לעמותת "הותיר אחריו חברה" ביצירת קמפיין ציבורי שיעלה למודעות את מצבן של נשים לא נשואות שבני זוגן נהרגו במהלך השירות הצבאי.

לפי הנתונים, כ-40% מכלל חללי צה"ל הותירו אחריהם בנות זוג, שטרם הספיקו להינשא להן בשל גילם הצעיר. מצבן של הנשים הללו מורכב גם מפני שללא קשר לעוצמת הקשר, אין הכרה ממלכתית האובדן שלהם במונחים של תמיכה ועזרה בשיקום. כמו כן, גם החברה לא תמיד מכירה בגודל האובדן שלהן ובכך שלצד אובדנו של אהובן, הן איבדו גם את חלומותיהן ואת תוכניותיהן לעתיד.

עמותת "הותיר אחריו חברה" פוגשת את החברות בנקודה בה איבדו את בן זוגן, ומעניקה להן תמיכה בהתמודדות עם האבל, במטרה לחזור לחיים מלאים לצד האובדן ולא בצילו. העמותה מלווה גם בני זוג שכולים.

עמותת "הותיר אחריו חברה" פועלת בשיתוף-פעולה מלא עם מערך הנפגעים של צה"ל ומשרד הביטחון.

כאמור, לרגל יום הזיכרון 2019, החליטו חברות העמותה לצאת בקמפיין להעלאת המודעות לאובדן שהן חוות, למעמדן המיוחד ולפעילות העמותה המסייעת להן בכלים להמשיך קדימה.

במסגרת הקמפיין הופק סרטון דיגיטלי הממחיש היטב את מהות העמותה, המהווה טבעת אנושית התומכת ומלווה ומחבקת את החברה השכולה ברגעיה הקשים.

אתר סלונה מלווה את הקמפיין ומקדם בלוג שנפתח במיוחד בשבועות שלפני יום הזיכרון, ובו עולים סיפוריהן האישיים של החברות השכולות.

בנוסף, אושיית הרשת עדו גרינברג (MISMAS, משפט אחד ביום) תרם לעמותה משפט שהוטבע על קופסת תכשיטים, ובתוכה הונח לב מבד בצבע חאקי עם סיכת בטחון. הלב מסמל את האהבה שנגדעה אך ממשיכה ללוות תמיד את החברה. המשפט שנבחר: "ולא משנה לאן אלך - תמיד תהיה חתיכה ממני".

רבים מאנשי הפרסום המלווים את הקמפיין עשו זאת בהתנדבות, מתוך הזדהות עם מטרות העמותה וחשיבות הנושא. בין אנשי המקצוע שלקחו חלק בקמפיין: מנהל הקריאייטיב מירן פחמן, יועצת השיווק בטי קולבק-אהרון, התסריטאית דלית אורבך, המעצבת שלומצי ברגר, הבמאי רוני קליינר והשחקנית נועה צפריר.