איל עופר מוכר את הסטארט-אפ MyCheck לקבוצת שיג'י

רק לפני כשנה רכש את החברה תמורת 4.6 מיליון שקל • קבוצת שיג'י מרבה לרכוש סטארט-אפים טכנולוגיים, אשר נשארים מותג עצמאי בתוך הקבוצה, ולשלב את המוצרים שלהם בפלטפורמה שהיא מציעה ללקוחותיה

אייל עופר / צילום: רורי לינדזי
אייל עופר / צילום: רורי לינדזי

כשנה לאחר שרכש את MyCheck תמורת 4.6 מיליון שקל בהסדר נושים, איל עופר מוכר את החברה לקבוצת שיג'י (Shiji) הסינית. סכום העסקה לא פורסם, אך לדברי גורמים המקורבים לחברה, העסקה הנוכחית שיקפה לחברה שווי גבוה בהרבה. עופר החזיק ב-85% מהחברה, ואילו ה-15% הנותרים התחלקו בין שניים מהמייסדים ובין העובדים.

קבוצת שיג'י מפתחת רשת של פלטפורמות מבוססות ענן ומספקת תוכנה ושירותים לענפי האירוח, שירותי הסעדה, קמעונאות ובידור. הקבוצה מרבה לרכוש סטארט-אפים טכנולוגיים, אשר נשארים מותג עצמאי בתוך הקבוצה, ולשלב את המוצרים שלהם בפלטפורמה שהיא מציעה ללקוחותיה. MyCheck, שהוקמה ב-2010, מוכרת בעיקר בזכות פרסומת שהוציאה לפני כשש שנים, בהשתתפות בר רפאלי, שגם השקיעה בחברה, ורועי כפרי, שיצר את הפרסומת ביחד עם וניה היימן.

מייסדי החברה הם שלומית קוגלר, ארז שפץ, טל נתנאל, ואסף טלמור ורטהיימר. קוגלר מכהנת כמנכ"לית, ושפץ כסמנכ"ל טכנולוגיות, והשניים האחרונים אינם מחזיקים בתפקיד פעיל בחברה ולא החזיקו במניות בעת המכירה. במהלך שנות קיומה הושקעו בחברה 22 מיליון דולר, ובעת הרכישה החברה העסיקה 34 עובדים, מתוכם 22 בישראל והיתר בארה"ב ואנגליה. כל העובדים יישארו בחברה, שתמשיך לעבוד כיחידה עצמאית בתוך הקבוצה הרוכשת.

עופר רכש את החברה באמצעות קרן ההשקעות שבבעלותו OG Tech, כחלק מהסכם נושים שנחתם במארס 2018, כחודש לאחר שבית המשפט הוציא צו הקפאת הליכים לחברה. לפי הצו, החברה נקלעה בשנתיים שקדמו לו לקשיים תזרימיים וניסתה לגייס כספים נוספים בדרך של הלוואות המירות או השקעות בהון. הגיוס לא צלח מכיוון שבעלי המניות השתמשו בזכות הווטו שלהם וסירבו לכל הצעת השקעה שהתקבלה.

בתחילת דרכה, החברה פיתחה אפליקציה שמתחברת לקופת העסק ומאפשרת לשלם בסלולר. בשנים האחרונות החברה ביצעה פיבוט, והפכה לפלטפורמה עסקית המיועדת למלונות, ומאפשרת להם לעשות דיגיטציה לכלל השירותים שלהם, החל מתשלומים, דרך הזמנת שירות חדרים וכלה בצ'ק-אין.

"MyCheck הולכת להישאר החברה עצמאית, אבל גם להנות מהסינרגיה עם קבוצת שיג'י שמחזיקה בפתרונות שונים שמספקים פלטפורמה דיגיטלית למלונות, וגם להנות מכך שמדובר בקבוצה ענקית", אמרה קוגלר ל"גלובס". "כבר ארבע שנים אנחנו חברה בצמיחה שמכפילה את ההכנסות שלה כל שנה. למרות הקשיים שעברנו ברמת בעלי המניות ואי ההסכמות שהביאה אותנו לתהליך לא מאוד נעים, עדיין החברה המשיכה לצמוח ולהביא עוד לקוחות. וזה מביא אותנו לכך שהחברה נרכשת היום בסכום מאוד יפה, וגם OG, גם העובדים וגם המייסדים עשו הרבה מאוד כסף וזו עסקה רווחית לכולנו".