הביטקוין חצה את הרף של 9,000 דולר לאחר תחזית ורודה של המיליארדר מייק נובוגרץ

שער הביטקוין הגיע הערב (לזמן קצר) לרמתו הגבוהה מאז מאי 2018, לאחר שהשלים זינוק של יותר מ-65% בחודש האחרון • מייק נובוגרץ, העומד בראש חברת השקעות הקריפטו גלקסי דיגיטל, סבור כי הראלי של הביטקוין נובע, בין השאר, מאימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין על ידי חברות כמו מיקרוסופט ופייסבוק

מייק נובוגרץ, מנכ"ל גלקסי דיגיטל / צילום: רויטרס
מייק נובוגרץ, מנכ"ל גלקסי דיגיטל / צילום: רויטרס

שער הביטקוין זינק הערב (מעט אחרי השעה 19:00) מעל ל-9,000 דולר - מחירו הגבוה ביותר של המטבע הדיגיטלי המוביל מאז 11 במאי 2018, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. כך מגיע הביטקוין לשיא של יותר משנה, לאחר שהשלים זינוק של יותר מ-65% בחודש האחרון ושל 140% מתחילת 2019. עם זאת, הזינוק של הביטקוין הערב היה קצר מאוד, ובתוך פחות משעה ירד שער ה-BTC  לרמה של 8,700 דולר.

אנליסט חברת ההשקעות eToro, מתי גרינספן, התייחס בסקירתו היום לעלייה במחזורי המסחר בשוק הקריפטו בימים האחרונים. לדבריו, "מספר העסקאות על הבלוקצ'יין גדל והולך, ככל שגם גדל מספר החיפושים בגוגל למילה 'ביטקוין'". גרינספן מוסיף כי הניתוחים הטכניים בימים האחרונים מצביעים על מגמה "שורית" בשוק, כך שמחיר הביטקוין עשוי להוסיף לעלות בתקופה הקרובה.

משקיע הקריפטו המיליארדר מייק נובוגרץ, העומד בראש חברת ההשקעות גלקסי דיגיטל, אמר היום בשיחת ועידה עם משקיעים, שבה התייחס לתוצאות החברה ברבעון הראשון של 2019, כי הוא מעריך ששער הביטקוין יתייצב בתקופה הקרובה בטווח צר יותר. עם זאת, הוא הוסיף כי המומנטום בשוק עשוי לדחוף את מחיר הביטקוין אף לרמות גבוהות יותר. "במבט קדימה, הביטקוין כנראה יתייצב בטווח שבין 7,000 דולר ל-10,000 דולר. אם אני טועה בכך, אני חושב שהטעות היא בגבול העליון, כי יש מספיק התלהבות כדי שהוא יחצה את הרף הזה", אמר.

נובוגרץ, לשעבר שותף בבנק ההשקעות גולדמן זאקס, מייחס את הראלי של הביטקוין בארבעת החודשים האחרונים לאימוץ נרחב יותר של המטבעות הדיגיטליים ושל טכנולוגיית הבלוקצ'יין על ידי חברות מבוססות בוול סטריט ובמגזר ההייטק. הוא הזכיר בהקשר זה, בין השאר, את הדיווחים על פיתוח המטבע הדיגיטלי (Globalcoin) של ענקית המדיה החברתית פייסבוק ואת פלטפורמת הזהות הדיגיטלית המבוססת על בלוקצ'יין, שפיתחה מיקרוסופט. לדבריו, "הקריפטו הולך להיות חלק משמעותי בתשתית הפיננסית והצרכנית העולמית".