אחרי זינוק של 69% ביומיים: בג'י.פי מורגן חושבים שביונדמיט עלתה יותר מדי

הראלי שרשמה ביונדמיט מאז ההנפקה העלה את שוויה ליותר מ-10 מיליארד דולר • לאחר זינוק מטאורי של יותר מ-500% מההנפקה במאי האחרון, בבנק ההשקעות חושבים שהצפי האופטימי שסיפקה החברה במעמד הדוחות - כבר מגולם במניה • בג'י.פי מורגן חתכו את ההמלצה למניה, וביונדמיט מאבדת כעת 10% בטרום-מסחר

ביונ דמיט / קרדיט: REUTERS
ביונ דמיט / קרדיט: REUTERS

לאחר שמנייתה של יצרנית תחליפי הבשר ביונדמיט זינקה ב-69% בשני ימי המסחר האחרונים, בבנק ההשקעות ג'י.פי מורגן חושבים כי שוויה של החברה, שנסק אמש ליותר מ-10 מיליארד דולר, הינו גבוה מדי. המניה יורדת כעת בכ-20% במסחר בוול סטריט.

קן גולדמן, אנליסט של בנק ההשקעות האמריקאי, נסוג מההמלצה השורית למניה לאחר העליות החדות שנרשמו בעקבות הדוחות הטובים והתחזית האופטימית שסיפקה החברה בשבוע שעבר. גולדמן חתך את ההמלצה למניה מ'משקל יתר' ל'ניטרלי' אך העלה את מחיר היעד מ-120 דולרים ל-121 דולרים למניה, מחיר המהווה אפסייד של 28% על מחיר השוק. 

רק ביום שישי האחרון גולדמן העלה את מחיר היעד מ-97 דולרים למניה ל-120 דולרים למניה, תחת ההנחה כי ההכנסות והצפי להמשך יגולמו יום אחד במניה. עם זאת, נראה כי היום הזה הגיע מהר מהצפוי, כאשר רק אתמול המניה זינקה ב-23%. 

ביונד מיט שגדלה במהירות נחשבת לאחת השמות המוכרים ביותר לתחליפי בשר ברחבי העולם. ב-2 במאי עשתה ביונד מיט היסטוריה עם זינוק של 163% ביום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק, ההנפקה הסוערת ביותר זה שני עשורים.  ביונדמיט שהונפקה לפי מחיר של 25 דולרים, נסחרת כעת פי 6.7 יותר, לפי מחיר של 168.7 דולרים למניה. 

ב-12 החודשים האחרונים פתחה החברה מפעל חדש במיזורי וגייסה שלוש יצרניות מזון אחרות כדי לשלש את יכולת הייצור במטרה לספק מוצרים לכ-11 אלף המסעדות שעמן היא עובדת.