מרקל תועדה רועדת במהלך ההמנון, וכלי התקשורת בגרמניה עסקו במצבה הבריאותי

מרקל, בת 64, השתתפה בטקס קבלת פנים למנהיג אוקראינה הנבחר, וולודמיר זלנסקי, וצולמה כשהיא מנסה להשתלט על רעד כבד שאחז בגופה במהלך נגינת ההמנון הגרמני

אנגלה מרקל / צילום: רויטרס - Hannibal Hanschke
אנגלה מרקל / צילום: רויטרס - Hannibal Hanschke

תקרית יוצאת-דופן שבה מנהיגת גרמניה, אנגלה מרקל, תועדה כשהיא רועדת מכף רגל עד ראש במהלך טקס רשמי עוררה סערה בגרמניה היום ודיונים על מצבה הבריאותי. מרקל, בת 64, השתתפה בטקס קבלת פנים למנהיג אוקראינה הנבחר, וולודמיר זלנסקי, וצולמה כשהיא מנסה להשתלט על רעד כבד שאחז בגופה במהלך נגינת ההמנון הגרמני. מרקל מכווצת שפתיה ומאגרפת את ידיה בניסיון לשמור על יציבה למשך שניות ארוכות.

לפי הווידיאו של האירוע, מצבה עורר דאגה בקהל שהיה מסביב, אך מרקל הצליחה להתגבר על הרעד ולאחר מכן התנהגה כרגיל וצעדה לצד זלנסקי ומשמר הכבוד של הצבא הגרמניה שהוצב לכבודו בלשכת הקאנצלרית בברלין. היא עצמה התייחסה לאירוע ואמרה כי היתה זקוקה למים, וכי "אחרי שלוש כוסות מים" המצב השתפר. זלנסקי התייחס לכך במסיבת העיתונאים ואמר כי "מרקל היתה בטוחה" לצדו. הטמפרטורות בברלין טיפסו היום מעבר ל-30 מעלות, וכלי התקשורת דיווחו כי מרקל ככל הנראה היתה קרובה להתייבשות.

התקרית עוררה עניין רב בתקשורת הגרמנית, כשהצהובון "בילד" מקדיש לה את הכותרת הראשית, והיא זוכה לכיסוי ברוב כלי התקשורת האחרים. השבועון "פוקוס" ראיין רופא שאמר כי האפיזודה הקצרה אינה סיבה לדאגה, משום שהיא חלפה אחרי כמה שניות. מרקל הודיעה בעבר כי זוהי כהונתה האחרונה, ובחודשים האחרונים גוברות הספקולציות על מועד פרישתה המיועד - שיכול להתבצע בעוד כמה חודשים או כמה שנים - תלוי בה. היא אמורה להעביר את השלטון למחליפתה המיועדת, אנהגרט קראמפ-קארנבאואר, המתקשה לזכות באהדת הציבור בחודשים האחרונים.

במהלך מסיבת העיתונאים עם זלנסקי התייחסה מרקל ליחסים עם רוסיה, והגדירה את כיבוש קרים והסיוע לבדלנים כ"התנהגות בלתי-חוקית באופן קיצוני" כלפי אוקראינה. היא אמרה כי כל עוד אין התקדמות בנושא, "הסנקציות על רוסיה לא יוסרו". זלנסקי, מצדו, קרא לסנקציות נוספות על רוסיה.