דרמה במערכת הבנקאית: גם רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, פורשת מתפקידה

זאת אחרי 7 שנים כמנכ"לית ו-15 שנה בבנק • הודעה דרמטית זו מצטרפת לפרישה של שני מנכ"לים אחרים בתקופה האחרונה - אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, ולילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט • בסביבת לאומי מסבירים כי "מבחינת רוסק עמינח, היא סיימה את הקדנציה שאליה היא הגיעה"

רקפת רוסק עמינח. פורשת מתפקיד מנכ"לית בנק לאומי / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח. פורשת מתפקיד מנכ"לית בנק לאומי / צילום: תמר מצפי

בעוד דירקטוריון בנק לאומי  נערך לבחירת היו"ר הבא במקום דוד ברודט, ובצל החיפוש אחר מנכ"ל חדש במתחרים, בנק הפועלים ובנק דיסקונט - מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, מודיעה הבוקר (א') על פרישתה, זאת אחרי 7 שנים כמנכ"לית ו-15 שנה בבנק. 

בסביבת בנק לאומי מסבירים כי "מבחינתה היא סיימה את הקדנציה שאליה היא הגיעה. מבחינתה מדובר בקדנציה מוצלחת מאוד, ושבסופה הבנק מחזיק בשווי שוק הגבוה בענף".

הבוקר הודיע בנק לאומי כי "מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, הודיעה על כוונתה לסיים את כהונתה כמנכ"לית הבנק לאחר שבע שנות כהונה". את הכהונה היא החלה במאי 2012. בבנק ציינו כי "מועד סיום הכהונה יהיה במהלך החודשים הקרובים, לאחר שהדירקטוריון יחליט לגבי מינוי מנכ"ל חדש והעברה מסודרת של התפקיד".

מטעם רוסק עמינח - שכאמור נמצאת בבנק לאומי כ-15 שנים, שבמהלכן הייתה ראשת החטיבה העסקית והרבה קודם לכן גם העוזרת של המנכ"לית הקודמת גליה מאור, ושבנוסף הייתה גם מנכ"לית פירמת רואי החשבון KPMG סומך-חייקין - נמסר היום כי "לאומי כיום הוא הבנק המוביל בישראל. אני יודעת שפעילות הליבה החזקה, התשתית הארגונית שבנינו יחד, ההובלה הטכנולוגית והדיגיטלית הייחודית ללאומי, ההנהלה המוכשרת והאיכותית, יחד עם מנהלים ועובדים מסורים ומקצועיים - יהוו בסיס איתן להמשך ההובלה של לאומי לעוד שנים רבות".

עזיבתה של רוסק עמינח באה זמן לא ארוך לאחר עזיבות של שני ראשי חטיבות מרכזיים בבנק תחתיה: תמר יסעור ודני כהן.

אגב, רק בימים האחרונים סיכמה רוסק עמינח על העברת מטה הבנק ממרכז תל-אביב ללוד. 

חמישה בנקים ללא מנכ"ל 

עזיבתה את רוסק עמינח מסמנת מציאות בעייתית בה שלושה מחמשת הבנקים הגדולים נמצאים ללא מנכ"ל, כשבלאומי יש להוסיף לכך שהוא גם ללא יו"ר. כך, פרישתה של רקפת רוסק עמינח מגיעה זמן קצר לאחר שמנכ"לית בנק דיסקונט, לילך אשר טופילסקי, הודיעה על פרישתה לטובת שותפות בקרן פימי. זה קרה בעוד שבנק הפועלים מחפש אחר מחליף למנכ"ל אריק פינטו, שהודיע בחודש אפריל האחרון על פרישתו

ככל הידוע, בבנק ישראל משדרים כי הם לא מוטרדים משרשרת העזיבות של הבכירים בבנקים כאמור, וזאת מאחר שמבחינת הפיקוח עזיבת מנהלים לאחר כהונות ארוכות, כמו של שבע שנים במקרה של רוסק עמינח, אינה חריגה.

בכל אופן, לפי שעה רק במזרחי טפחות ובבינלאומי יש ודאות בתפקיד המנכ"ל: עם אלדד פרשר וסמדר ברבר צדיק, בהתאמה, שמכהנים בתפקידיהם מאז אוגוסט 2013 ומאז מרץ 2007. בשוק הבנקאות יש המעריכים כי השניים הללו גם עשויים להודיע בקרוב על פרישה מתפקידיהם, הגם שלא ידוע דבר מבוסס בהקשר זה.

כך או כך, העזיבה של רוסק עמינח באה על רקע עזיבה של מנהלי פיננסים נוספים, מעבר לפינטו ואשר טופילסקי כאמור, שעוזבים את סקטור הפיננסים, שהוא היחידי שבו קיימת מגבלת שכר. מדובר בין היתר גם באייל לפידות, שעבר מקבוצת הביטוח הפניקס לשיכון ובינוי, וברביב צולר, שעבר מביטוח ישיר לכיל.

כמו כן, בהמשך היום צפוי דירקטוריון בנק לאומי לבחור יו"ר חדש, שיהיה ככל הידוע אחד מארבעה דירקטורים: אוהד מראני, סאמר חאג' יחיא, שמואל (מולי) בן צבי ויצחק שריר.