נתיבי ישראל תזמין עבודות מקבלנים קטנים ובינוניים בכ-900 מיליון שקל

לדברי סמנכ"ל החוזים וההתקשרויות של החברה, החל מ-2020 החברה תזמן לקבלנים עבודות בהיקף של כ-300 מיליון שקל בשנה •  בחברה אמרו כי המכרזים החדשים פונים לקהל פוטנציאלי של כמה מאות קבלנים

עבודות בכביש / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
עבודות בכביש / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת נתיבי ישראל תעבוד בין השנים 2020 ל-2023 עם קבלני ביצוע קטנים ובינוניים בהיקף כולל של כ-900 מיליון שקל, כך אמר היום (ג') סמנכ"ל החוזים וההתקשרויות של החברה, דורון כתיב, בשיחה עם "גלובס".

לדברי כתיב, החל מ-2020 החברה תזמן לקבלנים קטנים ולקבלנים בינוניים עבודות בהיקף של כ-300 מיליון שקל בכל שנה. קבלנים שמוגדרים קטנים יוכלו לגשת למכרזי תשתית שהיקפם עד 7.7 מיליון שקל וקבלנים שמוגדרים בינוניים יוכלו לגשת למכרזים שהיקפם הכספי בין 7.7 מיליון שקל ל-31 מיליון שקל.

בנתיבי ישראל אמרו כי שני מכרזים לעבודות אספלט, שילוט ותמרור שפורסמו בימים האחרונים לקראת התקשרותה עם קבלנים קטנים ובינוניים שיהיו מעורבים בפרויקטים של החברה ברחבי הארץ, גובשו ביחד עם התאחדות בוני הארץ, תוך שימת דגש על מתן הקלות שירחיבו את נגישותם לאותם מכרזים. ההקלות כוללות את הורדת הערבויות שכל קבלן מפקיד מ-4 מיליון שקל ל-2 מיליון שקל וקיצור של תקופת הבדק שלאחר סיום העבודות בפרויקט - משנתיים לשנה.

על פי הערכה, מתוקף המכרזים האחרונים שהחברה פרסמה, היא תבחר כמה עשרות קבלנים קטנים ובינוניים בכל שנה. בנתיבי ישראל אמרו כי המכרזים החדשים פונים לקהל פוטנציאלי של כמה מאות קבלנים: "ההקלות שהובלנו בנושא זה יהפכו את המכרזים שלנו לאטרקטיביים יותר עבור קבלנים קטנים ובינוניים שרבים מהם היו קשורים עד כה לפרויקטים של נתיבי ישראל בהיותם קבלני משנה של חברות גדולות שקיבלו פרויקטים גדולים", אמר כתיב.

בחברה אמרו עוד כי מדי שנה נתיבי ישראל מתקשרת עם קבלני ביצוע בהיקף כולל שבין 2.5 ל-3 מיליארד שקל.