פריצה שישית מתחילת השנה לבורסת קריפטו: מטבעות דיגיטליים בשווי 32 מיליון דולר נגנבו מביטפוינט היפנית

חברת Bitpoint היפנית דיווחה ביום שישי על פריצה ל"ארנקים החמים" שלה, שמהם נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי 3.5 מיליארד ין יפני • בסך הכל עד היום גבו הפריצות לבורסות הקריפטו בעולם סכום כולל של 1.4 מיליארד דולר • הביטקוין ירד ב-3% ביממה האחרונה ונע היום בצהריים סביב 11,150 דולר

גניבת מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
גניבת מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

הפריצה לבורסת המטבעות הדיגיטליים היפנית Bitpoint ביום שישי האחרון היא השישית במניין הפריצות לבורסות קריפטו בעולם מאז תחילת 2019. בפריצה לביטפוינט נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי כ-3.5 מיליארד ין יפני (כ-32 מיליון דולר ארה"ב).

בחודש שעבר נפגעה בורסת הקריפטו Bitrue מסינגפור גם היא מפריצה של האקרים, שבה איבדה מטבעות דיגיטליים של ריפל (XRP ) וקרדנו (ADA ) בשווי 4.3 מיליון דולר. לפי מחקר של אתר חדשות הקריפטו האמריקאי The Block, הפריצות לזירות מסחר הקריפטו בעולם הובילו עד היום לאובדן מטבעות דיגיטליים בסכום כולל של 1.39 מיליארד דולר.

ביום שישי דיווחה חברת ביטפוינט היפנית כי "ארנקים חמים" (תוכנות המשמשות לאחסון מטבעות דיגיטליים ומחוברות לאינטרנט) של הבורסה שלה נפרצה, ונגנבו מהם מטבעות דיגיטליים בשווי כולל של 3.5 מיליארד ין יפני, מתוכם מטבעות שהיו שייכים ללקוחות הבורסה בשווי של 2.5 מיליארד ין יפני, והשאר מטבעות דיגיטליים שהיו שייכים לבורסה עצמה.

ביטפוינט דיווחה כי היא זיהתה "זליגה בלתי מורשית של מטבע וירטואלי" ביום חמישי בלילה, ובעקבות זאת השעתה באופן מיידי את כל שירותי הבורסה. "אנו עובדים קשה כי למצוא את גורם הפריצה, לזהות את הזליגה ולצמצם את הנזק", מסרה החברה היפנית.

בורסת ביטפוינט מציעה מסחר בחמישה סוגי מטבעות דיגיטליים: ביטקוין (BTC ), ביטקוין קאש (BCH ), את'ר (ETH ), לייטקוין (LTC ) ומטבעות ריפל (XRP ).

שוק המטבעות הדיגיטליים פותח את השבוע במגמה שלילית. שער הביטקוין (BTC) ירד ביממה האחרונה 3% ונע סביב 11,150 דולר, נכון לשעה 12:30 בצהריים, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

ביום רביעי האחרון נסחר הביטקוין במחיר של יותר מ-13 אלף דולר, אבל בתוך שעות ספורות צנח מתחת ל-12 אלף דולר, לאחר שג'רום פאואל, יו"ר הפד, העלה בעדותו בפני הקונגרס האמריקאי חששות לגבי תוכנית המטבע הדיגיטלי Libra של פייסבוק. ביום שישי התייחס לנושא גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שצייץ בטוויטר: "אני לא מעריץ של הביטקוין ושאר מטבעות הקריפטו, שאינם כסף", והוסיף כי "למטבע הווירטואלי ליברה של פייסבוק תהיה עמידות או מהימנות נמוכה".