תוכנית הדיור השאפתנית של עמיר פרץ: "ליסינג לדירה"

תוכנית הדיור, אותה הציגה הבוקר מפלגת העבודה, כוללת בניית 200 אלף דירות ע"י המדינה תוך 5 שנים • "ההפקרה החברתית של נתניהו משפיעה גם על הזוגות הצעירים שקורסים תחת מחירי הדיור", אמר פרץ, ושמולי הוסיף: "באשמת ביבי דור שלם של צעירים מוכשרים הפך לדור של קנגורו"

מתוך הצגת תוכנית דיור החדשה של מפלגת העבודה / צילום: דוברות העבודה-גשר
מתוך הצגת תוכנית דיור החדשה של מפלגת העבודה / צילום: דוברות העבודה-גשר

מפלגת העבודה הציגה הבוקר (ג') תוכנית דיור שאפתנית במיוחד. התוכנית כוללת בניית 200 אלף דירות על ידי המדינה תוך 5 שנים, ומסלול "ליסינג". בנוסף הם מציעים הוספת 70 אלף דירות לדיור הציבור.

יצויין שמפלגות רבות מציגות תוכניות ומצעים עם פתרונות מגוונים, אך מפלגת השלטון, הליכוד, בחרה שלא להציג מצע ותוכניות במערכות בחירות, מאז שנת 2013.

יו"ר העבודה עמיר פרץ הכריז על התוכנית משדרות רוטשילד, המקום בו החלה המחאה החברתית ביולי 2011. מספר 3 במפלגה, ח"כ איציק שמולי, היה מבין מובילי המחאה החברתית אז.

עמיר פרץ ואיציק שמולי / צילום: דוברות העבודה-גשר
 עמיר פרץ ואיציק שמולי / צילום: דוברות העבודה-גשר

למפגש ברוטשילד הצטרף גם חגי רזניק, מועמד מפלגת גשר (מקום 8) ברשימה, ומי שהיה מנכ"ל משרד השיכון עד לינואר 2019, כאשר תיק השיכון הוחזק על ידי השר יואב גלנט מטעם מפלגת כולנו.

יו"ר המפלגה עמיר פרץ אמר באירוע: "קניית דירה תהייה נגישה כמו רכישת רכב. ההפקרה החברתית של נתניהו משפיעה גם על הזוגות הצעירים שקורסים תחת מחירי הדיור. משבר הדיור לא ייפתר בלי מנהיגות שתיקח אחריות.

"אנחנו הצגנו תוכנית מפורטת להשקעה במשפחות ובזוגות הצעירים בנושא הדיור - השקעה שתושג בבנייה של 200 אלף דירות ב-5 שנים, על ידי המדינה ובאמצעות הקמת מסלול ליסינג לדירה, כדי שהמשפחות הצעירות ייהנו מתשלומים נמוכים, גם אם אין להן הון עצמי".

יצויין שגירעון המדינה עומד על כ-53 מיליארד שקל, ושנת התקציב 2020 תהיה בסימן הידוק חגורה והעלאת מסים. בתוכניות אחרות שהציג פרץ לאורך הקמפיין הוא הגדיר גם העלאת מסים כמקור אפשרי למימון תוכניות מן הסוג הזה.

ח"כ איציק שמולי אמר: "ממשלות נתניהו הפקירו את הזוגות הצעירים למאבק חסר סיכוי מול שוק דיור אכזרי. למרות כל ההבטחות וההגרלות רק דבר אחד מצליח להדביק את עליות המחירים - רמת הייאוש של הצעירים. באשמת ביבי דור שלם של צעירים מוכשרים הפך לדור של קנגורו - שנשאר לגור אצל ההורים או תלוי בכיס שלהם עד גילאים מאוחרים".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס עסקה רבות בנושא הדיור הציבורי במהלך כהונתה כחברת כנסת. אחת התוכניות שהיא יזמה היא מתן משכנתא של עד 90% לזוגות צעירים. היא הציגה את התוכנית בפני שר האוצר משה כחלון, אך לא הצליחה להביא לקידום חקיקה זו. תוכנית משכנתא 90% לא הוזכרה היום במהלך האירוע.